Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2196 ggr
Gerbilflicka
0

Trana med ryggskada

For en tid sedan gjorde jag illa ryggen pa mitt arbete och sedan dess har jag nastan slutat trana helt. Jag har varit hos doktorn och han gissade pa en fraktur pa ryggraden, eventuellt ocksa att nerver har kommit i klam samtidigt.

Har darfor mycket svart for att ga och rora mig, samt att sitta upp. Min fysik har saklart fatt lida for det aven om jag fortfarander promenerar ratt mycket da jag har hund.

Finns det nagot jag kan trana som ar skonsamt, sa att jag inte forvarrar situationen? Garna ovningar jag kan gora hemma… annars funderar jag pa att ga och simma istallet, vad tycker ni? Tankte fraga nasta gang jag har en lakartid men det ar inte forran i mitten av mars.

AnneN
0

Skulle råda dig att gå till en sjukgymnast

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ylva-Li
0

Som jag skrivit till dig tidigare så tycker jag du ska prata med en sjukgymnast om det. :)
Simma är skonsamt och säkerligen något en sjukgymnast skulle rekomendera. Men det finns ju säkerligen annat som de kan rekomendera. Göra ett specifikt program för just dig.
Du måste inte gå via en läkare, jag tror du kan kontakta dem själv och be om en tid.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anne
0

Sjukgymnast, helt klart, jag tror inte att någon annan vågar ge dig råd :) Ryggskador är inte att leka med, och det går ju inte för oss att säga just vad DIN ryggskada är. Du kan absolut ringa en sjukgymnast själv, eller så kan du ringa din läkare och säga att du vill ha en remiss till sjukgymnast direkt.

Gerbilflicka
0

Okej… ja, jag har ju en tid relativt snart. Men jag forlorar muskler per sekund har och desto mer otranad jag blir desto ondare gor det. Rynkar på näsan Dessutom blir jag frusterad och trott och allt mojligt… suck.

Musiken
0

Vattengympa ar ocksa riktigt roligt och skonsamt om man inte vill simma fram och tillbaka bara :)