Idealvikt med mental träning
Är det någon som har provat på att gå ned i vikt med hjälp av Lars-Eric Uneståhls cd-skiva: Idealvikt med mental träning? Den följde med i ett nummer tidningen MåBra. Fungerar det?
Jag har lyssnat på den idag och var nog allt för analytisk i mitt "avslappnade" tillstånd för att det ska ge någon verkan. För den som inte har använt sig av Uneståhls olika inspelningar kan den nog vara lite flummig.
Jag kommer att testa den någon vecka och se vad som händer.

Man lyssnar på en cd där Uneståhl lotsar en i djupavslappning. När det är gjort så ska man tänka på någon som man tycker har den figuren man själv vill ha osv. Det är ungefär samma metod som han använder för att få elitidrottare att göra bra prestationer.
Flummig men det funkar bra på idrottare och vissa av hans avslappningsband funkar för mig, likaså insomningsband har varit bra. Jag kommer att ge den här cd:n några veckor så får jag se om vågen visar mindre. Jag har inte gått ner i vikt på en månad tror jag. Däremot har jag minskat i midjemått. Det är positivt men det känns tröstlöst att jag inte går ner i vikt.