Dietstart idag
Idag har jag inlett min diet som stärcker sig över minst de närmsta två veckorna.
Klarar jag det bra och känner att jag inte mår hemskt så kommer jag hålla på längre.
Här kommer jag då och då skriva liten logg över hur det går.
Det ska då inkludera eventuellt fusk och sånt 
Dieten går ut på att ersätta frukost och middag med Nutrillett.
Äter lunch gör jag som vanligt.
Så nu är det upp till bevis!
Idag
Morgonen startade med nutrilett. Har ätit banan emellan "måltiderna" för att inte bli för trött i skolan.
Lunch vid 12 i form och ris och tomatsås.
En banan
och nu en kopp buljong.
Mår skrämmande bra för att vara första dagen.
Får se hur det håller i sig!
Incheck 1
Dag tre snart passerad.
Är hungrig som ett monster men det är inte värre än vad det var dag 1.
dvs. livet blir lite enklare :P
Vikt: 73 kg (startvikt, väger mig en gång i veckan. det känns bäst)
Humör: lite kinkig, men helt ok.
Morgonen börjarde med en shake. Han inte få imig något mellanmål. Åt lunchlåda vid 12 och förväntar mig äta min shake ikväll vid 6-tiden.
Jag vet att jag inte kör på stenhårt och byter ut alla måltider.
Men det här väl ändå ok?
ja, det verkar gå bra! Kul! Håll uppe ångan! 
Jag tror att det är det bästa för när du sen börjar äta så är det lättare att hålla den vikt som du kommer att ha när du sltar dieten.
-2 kg sen i måndags!
Grattis! Va kul!
Är det vanliga Nutrilette eller Nutrilett intensiv? :)
Vanliga nutrilett
Kämpa på! =)
Fast ris och tomatsås låter inte som någon vidare lunchmat speciellt inte ifall det var vanligt ris, mycket kolhydrater som gör att man blir hungrig ganska snabbt och i stort sett inga proteiner (man håller sig mätt längre med proteiner än vad man gör genom att äta snabba kolhydrater).
Sedan så funkar ju sällan dieter vill man gå ner i vikt och hålla vikten bör man nog ändra hela livsstilen för all framtid inte bara ändra kosten i 2v, då brukar man få jojo effekt.
Jag har planeringar på att lägga om hela min kost i och med att jag börjat den här dieten.
Det jag inte sa att tomatsåsen är hemmagjord och innehåller även kyckling, bönor, majs och svamp. Är det ok?
Men det här blir som en utrensning för min del för att sedan starta något nytt…

Bara en liten fråga, hur mkt kostar nutrilett? Funderar nämligen på att börja med det.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
#10 Kyckling och bönor är bra källor till protein. Om du tycker att du blir hungrig igen för snabbt efter att du ätit testa att öka på mängden protein och minska kolhydraterna alt. byt ut sånt som vanligt ris och pasta mot fullkornsvarianter.
#11 Jag tror de ligger på väldigt olika priser beroende på vart du köper dem. Men det ligger för det mesta på 120-130 kr. Sen finns det med olika mängd påsar i. Styck priser blir då billigare om du köper en större mängd på samma gång.
I perioder så känner jag att jag blir hungrig fort utav att äta ris. Då brukar jag byta ut riset mot quinoa. Det håller jag mig länge på.
Pasta äter jag aldrig på dagarna. Bara vid middagar och liknande. Men nu så äter jag inget sådant.
-2 kg
första veckan.
Har köpt ny shake idag.. Naturdiet med Päronsmak och prebiotika.
Nu är jag inne på vecka två. Ska nog nästa vecka börja äta frukost igen.
Fortfarande så "shakar" jag kvällsmaten då. Får se om nya naturdietsmaken är bra! Första provet blir ikväll!

hmmm… SLUTA skulle jag råda dig! Du går ner men kroppen är inställd på svältkost och när du börjar äta "vanligt" igen kommer alla kilon dubbelt upp tillbaka. Jag vet för jag har provat!
Du kommer även att paja magen till slut med Nutrilett eller annan pulverkost! Magsyran rubbas och du kommer att drabbas av sura uppstötningar och allmänt grinig mage!
Hoppas att jag avskräckte dig ordentligt nu
Gå in på Kolhydrater iFokus i stället och läs och LCHF-kost! Det är ngt som verkligen fungerar!
Har börjat äta normalt nu igen och jag har inte gått upp i vikt än efter 3 veckor. Jag fortsätter att gå ned….fast väldigt sakta..