Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 863 ggr
Helajna
0

Hur mycket? av vad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har nu bestämt mig för att starta del 2 i min viktnedgång, men denna gång mer genomtängt och större koll på vad jag stoppar i mig och hur mycket mm.

Mitt största problem är "behovet" av att äta på något, det kliar i fingrarna då jag sitter och tittar på tv eller gör något annat om jag inte får äta något. Vet att detta beror på att jag saknar mycket i min kost.

Jag har under lång tid kollat runt på vad man ska äta och hur mycket, eftersom jag har svårt för att känna mättnad när jag äter, tar gärna mer för att det är gott… och kan bli sugen bara nån minut efter att jag ätit mig proppmätt, så jag behöver mått på vad jag får äta, då är det även lättare att sätta stopp.

Hur mycket ska jag äta varje måltid?
säg tillexempel att maten är pasta och köttfärssås?

Hoppas att ni förstår vad jag är ute efter.
hur många kcal ska man äta per måltid och hur räknar jag ut det i maten jag äter?

Jag är en 20 årig tjej, är 175 cm lång och väger runt 85 kg nu.
Då jag är frisk tränar jag i genomsnitt 4 gånger i veckan, då kondition av olika slag och styrka. Men det händer givetvis inte mycket på vågen eller måttbandet eftersom jag äter så dåligt som jag gör.

mitt mål den här gången är att inte skämmas på stranden på vår semester i augusti!

Hoppas att ni kan ge mig något tips :)

Kramar!
/Helena

[Norrbysa]
0

Jag brukar känna att en fördelning som ser ut såhär fungerar bra:

15 % Frukost

5 % Mellanmål

40 % Lunch

10 % Mellanmål

30 % Middag

Men det är bara min tanke. Finns säkert andra.

Helajna
0

okej! .. men lite svårt att bedöma med hur mycket av just riset, grönsakerna å köttet vid varje måltid.. ?

Men nu ska jag börja på Viktväktarna nästa vecka… och då får man väl lite mer tips på sånt :)