Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3006 ggr
koststudie
0

Deltagare till koststudie sökes!

Håller du på att förändra dina matvanor till det bättre? Då tillhör du den målgrupp vi söker.

Vi är intresserade av hur psykiskt mående och olika ätbeteenden hänger samman med de matvanor man har, och på hur dessa förändras av att matvanorna förändras.

För att vår studie ska bli bra behöver vi många deltagare. Därför behöver vi din hjälp. Genom att delta i studien kanske du kan upptäcka något nytt om dig själv och dina kostrelaterade vanor. Kanske kan ditt deltagande vara till ett stöd att fullfölja en förändring i dina matvanor.

På www.utreda.net finns mer utförlig information om studien, om oss som jobbar med studien samt information om vad som krävs för att kunna delta. Där kan du också klicka dig vidare till enkäten.

Med hopp om ett gott samarbete,

Marta och Fredrik    (koststudie@utreda.net)

Ps. Om du känner människor i din omgivning som är i stånd att förändra sina matvanor får du gärna delge dem denna information (exempelvis kopiera och skicka via e-post).

Allamej
0

Hur har ni tänkt ha kontroll på era testsubjekt?Att kosten har mycket med det psykiska välbefinnandet att göra är ju inte ett mysterium. Min fråga är mer, om ni ska laborera med folks matvanor för att ändra deras psykiska välmående, hur ska ni göra då?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

koststudie
0

det viktiga för oss är att de som deltar själv har valt att göra en förändring "till det bättre" av sin kost. På vilket sätt är upp till respektive deltagare. Man får specificera det i enkäten.

Vi har inte resurser att "laborera med folks matvanor" dvs. göra ett experiment, utan väljer att göra en sk. fältstudie istället.

Ylva-Li
0

Ville bara inflika att jag givetvis givit Marta Fredrik tillåtelse att lägga ut sin studie här. Och det ska bli intressant att få se resultatet, om det är möjligt?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

IaMiaMaria
0

jag skulle kunna tänka mig att delta i denna studie men det är tyvärr 11 dagar sedan jag började med mina kostförändringar på allvar för denna gång, är det kört då?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

koststudie
0

-Tyvärr kan jag inte säga att det är okej för dig att vara med då det har gått längre tid än den gräns som vi satt upp. Detta för att resultaten kanske kommer att påverkas.

Jag och min skrivarkollega har dock ingen kontroll över ifall deltagarna faller inom kriterierna, eller hur de tänker när de fyller i enkäten. Vi vill bara att studien skall bli så vetenskapligt korrekt som det är möjligt.

Det jag därför vädjar om är att de som fyller i enkäten är så sanningsenliga som möjligt.

/Fredrik

koststudie
0

Det tickar in enkätsvar så sakteliga vilket vi tackar för.  Vi behöver dock många fler!

Så därför uppmanar jag er som av olika orsker inte kan delta att sprida budskapet om den här studien till de som kan tänkas vara intressereade av det, och ge dem vårhemsidesadress, www.utreda.net!

/Fredrik

Ylva-Li
0

Tänkte bara tala om att länken att starta enkäten inte fungerar. Sidan vill inte visas då.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

koststudie
0

Vi upptäckte det också igår eftermiddag. Men sedan började det fungera igen. Vi vet inte vad det beror på. Vi hoppas att det inte återupprepas.

/Marta

koststudie
0

Puffar upp denna tråd och passar på att tacka de som har valt att delta i studien!

/Fredrik

Killen
0

Varför får man inte vara vegiterian?

kissmekate.blogg.se

koststudie
0

Vi har valt att i vår studie sätta som ett villkor att man ska äta någonslags animaliskt protein inom sin kostregim. Detta för att göra deltagarna så jämförbara med varandra som möjligt. Vegetarism och veganism är såpass speciella, att de enligt oss bör behandlas som separata grupper, vilket det inte finns utrymme för i den här studien. Vi har varit tvungna att begränsa oss och dra en gräns någonstans.

Man kan fortfarande delta i studien om man är huvudsakligen vegetarian, men ibland (en eller ett par ggr/vecka) äter animaliskt protein (kött, fisk eller ägg).

/Marta

koststudie
0

Efter 12 dagar har vi fått in många deltagare, men vi behöver fler!

Så är du precis på väg att övergå till en bättre kost, gå med i vår studie!

Och alla ni som redan har hållt på ett tag och därmed inte kan vara med: värva nya personer till att leva ett sundare liv samt att de därmed kan delta i vår studie! 

/Fredrik

koststudie
0

Vi hoppas att alla som kan delta också gör det. Genom att delta hjälper du oss att göra en riktigt bra studie.

Stort tack till alla som redan skrivit upp sig!

/Marta

koststudie
0

Deltagare tickar in vilket vi tycker är kul!

Vissa fyller dock inte i enkäterna färdigt. Maila oss och berätta varför!

/Fredrik

koststudie
0

Vi har fått vissa indikationer om att det kan vara svårt att logga in på nytt ifall man valt att ta en paus i ifyllandet. Det kan också vara så att att "sessionen upphört", antagligen för att för att man varit inaktiv för lång tid (lämnat datorn utan att spara eller skicka).

Förslagsvis: försök att fylla i enkäten vid ett tillfälle, och vill du pausa, spara och stäng ner korrekt.

Krånglar det: maila oss!

/Fredrik

koststudie
0

Tveka inte över att delta! De flesta har fyllt i enkäten utan några problem!

/Fredrik

koststudie
0

Puttar upp denna tråd för nya medlemmar på sajten. Hoppas ni vill delta i vår studie!

/Marta

koststudie
0

Fortsätt med att anmäla er till vår studie! Vi söker folk ett tag till!

/Fredrik

koststudie
0

VIKTIG INFO:

Vi beräknar att vi snart har fått in tillräckligt många deltagare till vår studie. Därför har vi nu spikat ett slutdatum när rekryteringen av nya deltagare läggs ned. Sista dagen att anmäla sig till studien och genomföra den första enkäten är den 16 mars. På måndagen kl.22.00 tas enkäten slutgiltigt bort.

Vi behöver dock alla deltagare vi kan få, så fortsätt anmäla er till enkäten! Värva alla människor i er omgivning, som kan vara potentiella deltagare.

Mvh,

Marta och Fredrik

koststudie
0

Lyfter upp tråden.

/Marta

koststudie
0

Puttar upp denna igen.

/Marta

koststudie
0

Sista spurten innan möjligheten att delta i studien försvinner!

Om det finns några nya medlemmar som är intresserade av att delta, gör det snarast. På måndag kl.22.00 stänger vi ned enkäten.

/Marta och Fredrik