Är mitt kaloriintag för stort?
Jag har lagt om min kost i hopp om en viktnedgång på ca 5 kg och har hållt på i ca fem veckor. Redan efter första veckan gick jag ner 1½ kg men gick snart upp ett igen och har sedan dess stått still. Jag styrketränar och går en hel del vilket får mig att misstänka att jag inte riktigt kan lita på vågen.
Här kommer en typisk dag för mig, skulle gärna vilja ha tips och råd på vad kan och bör förändra!
Frukost: Omelett, 1/4 avokado, 3 bitar rökt skinka
Lunch: Rester från gårdagens middag. Kan vara allt från rutfrukter i ugn och lax till kesopannkaka (gjord keso, ägg & sojamjöl).
Mellanmål: 1 frukt (oftast äpple), 1 babybell eller 1 näve nötter
Middag: Ex tonfisksallad, lax i spenatsås och squashpasta, stekt korv och blomkålsmos osv…
Kvällsmat: Brukar röra ihop keso, 1 kiwi, 1 näve nötter, 1 näve russin och krydda med kanel. Till detta en kopp te.
Vad tror ni? :)

sapphire, gå in på Kolhydrater i Fokus, om du inte redan är där. Eftersom du äter LCHF så kan du nog få en del tips där. Det första kommer att vara att ta bort äpplet
och russinen.
Tycker inte att du får särskilt mycket fett.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Du får antagligen inte i dej tillräckligt med fett och när du äter enligt LCHF så ska du inte räkna kalorier.
Jag ska härmed dela med mig av min fetträddning. Ostgås
läg ost i dubbelt lager på en ungsplåt med bakplåtspapper. In i ugnen på 200 grader och låt dom vara där tills all ost bubblar och har blivit lite gyllene på kanten.
Ta ut och låt vila på ett plant ställe. Klart!
Använd istället för bröd, lägg på alla pålägg du kan tänka dig :) Mättande och bra :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor