Motion = minskad hunger?
Jag, eller rättare sagt min hjärna, är konstant hungrig och skriker efter mat. Men sedan jag började att gå runt 6 km i ren motion nästan dagligen har jag känt at hungern har "stillats", jag inte inte alls lika hungrig jämt.
Är det någon som har upplevt samma sak eller är det jag som inbillar mig?
Kanske något för dig som tycker att du äter för mycket att prova? Motin är iof alltid bra.

Jag är likadan.
Har en teori om att det kan bero på något slags "måbra hormon" som utsöndras vid motionen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kan så vara, skumt är det, men otroligt bra då jag har problem med mitt matintag ;)
Tror nog att promenaden kan få dig att tänka på nåt annat än mat en stund??
#3 Ja, självklart. Men jag äter inte lika mycket och jag är inte konstant hungrig nu (när jag inte är sysselsatt kan jag faktiskt låta bli maten en stund), jag kan till och med hoppa över min sena kvällsmat, det gick absolut inte förut.

#5 Ahh, ja, det verkar ligga något i detta. Dock springer jag sällan.
Det gånger jag kan motionera mer regelbundet brukar jag inte ha lika stort sug efter det som är gott (kakor och godis osv) samt mat.
Jag har för mig att jag har läst något om motion minskar matsuget. Det var för några år sedan och jag tror att det var i MåBra eller ToppHälsa.
#7 Kan stämma, för enligt #5 så ska det vara som det står i inlägget ;) Jag tror säkert att det ligger något i det.
stämmer ju så himla bra, när jag har varit ute och ridit så orkar jag helt enkelt inte äta, å joggingturen på morgonen e väl de bästa som finns:)
Motion ger kroppen endorfiner, har jag hört, något som ger glada signaler till hjärnan = du blir nöjd.