Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: off-topic
Läst 1052 ggr
shintaida
0

Dottern hjälper mig med LC-kost!

I torsdags vägde jag 83,6 kg.

Min värld rasade och jag ringde min man och min dotter och grät, faktiskt!

Det var skönt att prata  med min dotter, för hon är duktig på näringslära OCH bantning, fast hon är smal som en pinne och ALDRIG bantat!.

Hon sa åt mig att UTESLUTA kolhydrater OCH för mycket fett.

Bara använda det fett jag behövde för att steka och ha på smörgåsen. Eller rättare sagt, på FLATBRÖDET, som jag ska börja äta istället.

Och sen i torsdags (hunnit med 2 ggr) började jag med att promenera 2 km om dagen.

Idag lär det bli 30 minuter på motionscykeln istället, för vädrets skull.

Och så vägde jag mig i dag:

Alltså; FRÅN 83,6 kg i förrgår (torsdag) till 81,4 kg IDAG (lördag)!

Detta, tack vare att min dotter coachar mig i mitt görande i maten.

Hon ringer dagligen och frågar VAD jag ätit.

Och jag kan ju inte ljuga för henne, för då ljuger jag för mig själv också. Och hon frågar om min motion - lika där - ljuger inte.

Ville bara berätta för er om hur JAG har fått förändring, tack vare en go´ dotter som bryr sig!

// Shintaida

IaMiaMaria
0

Sluta väga dig varje dag shintaida!! Max en gång i veckan. Detta med vikt och bantning tar upp hela ditt liv!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

Jag vet.

Men jag kan INTE LÅTA BLI! Jag är SÅ nyfiken av mig, så jag MÅSTE få veta!

*SUCK*

Men jag har slutat att mäta mig. Skrattande

// Shintaida

Allamej
0

Men vad är tanken att du ska leva på? Vad ska du få energi ifrån om du utesluter både kolhydrater och fett?

Passa dig riktigt noga så att du inte drabbas av rabbit starvation

" Rabitt starvation (kaninsjuka) kännetecknas av kraftiga diaréer, huvudvärk och orkeslöshet. Den drabbade lider svårt av fetthunger. Utan tillförsel av fett är tillstådet dödligt. Förmodligen dör man snabbare av att bara äta riktigt magert kött, än att inte äta alls! Läs "Guts and Grease - The Diet of Native Americans" Av Mary Enig och Sally Fallon: http://www.westonaprice.org/traditional_diets/native_americans.html Vid försöket på Bellevue Hospital ville läkarna testa Stefansson påståenden och han fick inleda försöket med att äta ytterst magert kött. Han utvecklade symptomen på två dagar! Den citerade undersökningen, liksom Stefanssons redogörelser och försöket på Bellevue Hospital, visar entydigt att vår ursprungliga kost, stenålderskosten, aldrig var en högproteinkost. Den visar då också att profeter som Cordian, Eaton, Lindeberg och Paulún har fel, när de för att anpassa sig till kostetablissemanget, påstår att stenålderskosten är låg på fett och hög på protein och fibrer och att de är falska profeter. Urfarfar, som Skaldeman brukar säga, åt en kost hög på fett och låg på kolhydrater!"

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

IaMiaMaria
0

Att sluta mäta dig är vä värre egentligen än att du väger dig, att mäta dig säger ju mer hur mycket fett du har gått ner än vad vågen säger.

Ät vanlig riktig mat, sluta med godis, kakor och massa mackor, och rör på dig varje dag. Då kommer du att långsam men hälsosamt gå ner i vikt, väg dig kansske en gång i månaden bara.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Betty
0

Anledningen att man går ner snabbt i början när man slutar med kolhydrater är ju att man tappar vatten, kolhydrater binder vatten. Det är ju inte i fettmängd du går ner under en dag….jag kan pendla två kilo verierande vad jag har ätit eller om jag har bajsat….

För din kropps skull är det viktigt att motionera regelbundet. Detta är bra för ditt hjärta och syreupptaget….

Människan är egentligen gjord för att gå minst en mil om dagen….

Håller med #4 till fullo…

shintaida
0

*suck och suck*

Nu har ni nog missförstått eller om jag missat något i det jag har skrivit.

Jag ÄTER fett, men LITE/MINDRE fett.

Innan höll jag på med LCHF i 2 år och gick bara ner 8 kg i början, sen har det bara gått upp. TROTS LCHF!!

Så jag slutade med det och riktar in mig på LCLF istället. Jag VET allt det där ni skriver.

Jag använder bara MINDRE fett i mitt liv och MER motion nu..

JAG ÄR ALLTSÅ INTE FETTLÖS ELLER MOTIONSLÖS!

Jag må sitta där med långa öron, nos, morrhår, svans, päls och långa tänder……

Mina kaniner dog inte av att vara utan fett…Obestämd

// Shintaida

Allamej
0

Du missförstår mig…

Rabbit starvation var det nybyggarna fick när dom bara åt proteiner, det fanns inga stora mängder kolhydrater men det fanns en rackarns massa kaninen som hade låg fetthalt i köttet.

Iom. att dom då levde i princip på lågfettat protein så blev dom sjuka.

Jag är helt övertygad om att dina kaniner mådde jättebra men dom är en smula annorlunda uppbyggda än människan :D

Low carb low fat är ett snabbt sätt att bli sjuk på och jag vill ju att du ska må bra.

Jag har också en del kunskap inom näringslära osv. Jag har gått kurserna och bott på hälsogårdarna så jag har inte bara LCHF i skallen :)

Vill du ha min hjälp så är det bara att be om den :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

shintaida
0

Tack så mycket! Det uppskattar jag verkligen!

Ja, jag kontaktar Dig om nåt skulle hända. Eller om jag undrar över något.

Det var snällt av Dig, Allamej!

Kram // Shintaida

Allamej
0

:)