Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1091 ggr
LinneaG
0

Viktminskning i vardagen

Rubriken blev kanske lite konstigt formad. Men vad jag menar är: Vad kan man göra i sin vardag för att gå ner i vikt eller bara äta mindre och vara mätt längre, sluta små äta osv.

Jag känner att jag behöver gå ner lite i vikt innan våran Thailandsresa i maj. Men jag känner att tiden inte riktigt räcker till. Jag hinner inte träna, laga mat i flera timmar osv. Jag har 1 timme till jobbet och samåker med min sambo, så är hemma tidigast vid nio på kvällen. Och morgonen blir oftast stressig men att släppa ut hästarna.
Men det handlar inte om att jag vill rasa i vikt, utan vill gå ner drygt 4-5kg.

Alla tips och råd är välkomna!

AnneN
0

Gå eller cykla istället för att ta bilen.

Trappor istället för hiss/rulltrappa.

Äta nyttigt, skippa allt socker.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Inte äta sådant som innehåller sötningsmedel för det stimulerar hungerskänslorna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

shintaida
0

Undvik kolhydrater i största möjliga mån…..

// Shintaida

Ayena
0

Håller med Anne!

Det är inte så många kilon och då räcker det oftast med att dra in på godis, kakor, snacks för att inte tala om läsken! Läsken är mycket förrädisk, även lågkaloriläsk!

Vin, öl och sprit innehåller också mycket kalorier.

Byt ut vitt bröd mot fullkornsbröd som ger mycket bättre mättnad och är mycket bättre för magen.

Försök att minska på kolhydraterna och öka med grönsaker. Kolhydraterna hittar du i mjöl, ris och potatis.

Och så drick vatten!

[Norrbysa]
0

Du kan ju räkna ut hur mycket mindre du måste äta/motionera för att nå ditt mål på den tidsperiod som du har tills resan blir av. Det är ganska enkelt.

Kolla inlägg 3 och 4 i den här tråden.

LinneaG
0

#1 - Har 7 mil till jobbet, så dit måste jag ta bilen. Men har ca. 5 min gångväg till stallet.

#4 - Coca cola är nog min största bov. Det dricks oftast till middagen och resten av kvällen. Hur är det med lättdryck, tex. fjäderdricka osv. Går att köpa i liten tetra i alla mataffärer. Som man blandar med vatten.

Ayena
0

# 6 - Du kanske har andra tillfällen att röra på dig lite, några gånger i veckan. Börja jogga!

Coca cola är en stor bov som är beroendeframkallande. Så lägg all läsk på hyllan och köp mineralvatten istället. Vad gäller dessa juicer och safter så läs på innehållsförteckningen om de innehåller socker eller kemikalier. Sträva efter att äta och dricka rena livsmedel, dvs som inte innehåller en massa smakämnen, konsistensgivare och annat mystiskt.

Så kommer du att må bättre och så småningom få upp lite mera ork till fysisk aktivitet.