Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1020 ggr
Ayena
0

Jag har ett problem

Jag vill gärna ha något innan jag går till sängs om kvällarna.

Efter middagen vid 19-tiden och 150 gr melon vid 21.30 så är jag vrålhungrid nu innan jag ska gå och lägga mig.

Vad gör ni då. går ni och lägger er hungriga.

Ikväll tog jag ett kokt ägg och en halv dl yoghurt turkisk och nu sitter jag här och skäms.

Nattinatt

Allamej
0

Bästa för dig är väl att sluta skämmas :)

Ät middag senare eller planera in ett lite större kvällsmål om du har problem med hunger.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ayena
0

Ja, någon slags omplanering måste det till. Satsa på en stor portion med protein, grönsaker, potatis eller ris, och en kall yoghurtsås. Klockan åtta. Ska kolla upp lite med om vad som händer när man äter frukt innan middag.

Eller sova så länge om morgonen att allting blir sent, sen fruktost och sent allting. Eller dröja med frukosten………….

Elka
0

Omöjligt att somna då kroppen är på "matjakt"!

Te funkar för mej ibland. Eftersom du äter ägg och turkisk yoghurt antar jag att du äter enligt LCHF, så det jag åt igårkväll, flingor och minimjölk, passar kanske inte dej.

Halvdansken
0

Tror inte att det är LCHF om hon äter melon. Men det är nog en god ide att skifta ut melonen - som gör dig hungrig eftresom du får blodsockerhöjning - mot nåt annat, tex som yoghurt (10%) och ägg.

Varför skäms du för att du äter???? Man ska äta när man är hungrig, och sluta när man är mätt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ayena
0

# 4 - Jag skämdes därför jag inte hade planerat dessa extra kalorier, det blev 140 extra kalorier. Visserligen ligger jag väldigt lågt nu de första veckorna för att få igång förbränningen men jag blir alltid så hungrig om kvällen, spelar ingen roll vad jag ätit förut.

När jag kommit ner några kilon till kan jag lägga till en skiva bröd på kvällen och då kommer jag inte alls att ha dessa besvär. Jag ligger nu på under 1100 kcal om dagen. Det ska jag göra denna vecka och nästa, sen kan jag öka på till 1200 och fortfarande gå ner i vikt, till och med upp till 1300.

Jag får väl komma isäng innan jag blir hungrig………..

Ylva-Li
0

Är inte det lite lite?
Att gå ner i vikt handlar sällan om att behöva svälta sig. Snarare är det viktigare att äta ordentligt och bra förstås.
Eftersom du är hungrig så tyder det ju på att din kropp fortfarande vill ha mat. Äter du dig mätt till middag? Kanske ett större kvällsmål istället för melon. Det är mest vatten och mättar inte mycket. Kanske lite yoghurt med färska/frysta frukter och bär, lite nötter etc.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ayena
0

# 6 - Jo detta är lite, men för att jag ska kunna gå ner mina femton kilon (som nu är tretton) på 20 veckor så måste jag ligga på 1100 kcal om dagen.

Om jag sedan gör någon fysisk aktivitet så kan jag höja kaloriintaget.

Jag går efter Hälsovaktens uträkningar. Men de är tuffa för enligt dem ska jag väga 66 kg, vilket aldrig jag aldrig kommer ner i igen.

Jag kommer öka på efter några veckor när förbränningen satt igång.

Yoghurt med bär är ett bra alternativ som jag kan ta till mig! Absolut!