Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1494 ggr
peaches
0

Det händer inget..

Nu har det inte hänt speciellt mycket med min vikt på länge och börjar bli ltie trött på att inte se så mycket resultat. Det har fungerat bra att bara utgå ifrån tallriksmodellen, men jag känner att jag ändå inte har koll på mitt kaloriintag.

Någon som har lite bra tips som kan sparka igång lite.

Myas
0

Jag är med en som tröttnar kvickt på olika dieter, har försökt med många.

Så länge jag kunde vara aktiv och röra mig mycket, mycket dans och promenader, hade jag inte något större problem med vikten. Det var när jag blev sjuk som det har gått rakt upp hela tiden, nu är jag så trött på det och alla metoder som jag visserligen går ner men upp lika fort igen och mer därtill.

Jag skall försöka med sunt förnuft, dra ner på fett, äta efter tallriksmodellen, hålla igen på socker så mycket jag kan och förhoppningsvis äta lite mindre, det bör fungera även om det kommer att ta tid, bara jag inte går upp igen.

Så tallriksmodellen är värt ett försök.

peaches
0

Det är jobbigt att tröttna så himla fort, men jag känner att tallriksmodellen är enkel att följa och känns inte som om det kommer massa förbud med den.

Sunt förnuft är nog ganska bra att köra efter, mitt sunda förnuft som bortblåst ibland :D

Myas
0

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSamma här när där är något för smaskigt i närheten.Skrattande

Får försöka hålla sig undan sådana frestelser.Oskyldig

peaches
0

Haha, man måste försöka :D

Jag har fått svårt att motstå snickers av någon anledning, hatade det innan><

Mosan88
0

Upplever samma problem, startade med detta i måndags.. har inte ätit någon form av pasta,potatis,ris eller liknande, 4 knäcken. Men känner inte att det händer något, vägde mig dessutom på gymmet o då har jag gått upp sedan jag startade.

Behöver motivation känner jag för att klara helgen.. nåt tips anyone???

Ylva-Li
0

#5 Vad man måste ha i åtanke är att det inte går rasande fort. Du lär knappast se jätteresultat, om något alls, på bara ett par dagar. Så ge inte upp.
Jag förstår att du tränar på gym? Det ger ju givetvis också muskler, och muskler väger mer än fett. Fortsätt kämpa och jag är säker på att du kommer se resultat. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

shintaida
0

Lite motion kanske, till det vardagliga?? Obestämd

// Shintaida

Mosan88
0

Jo.. det blev lite resultat.. hade gått ner 0,5 kg på en vecka.. och då var jag inte helt nogrann under helgen. Blev lite fest och annat men det funkar.

Det tar mig ca 10-15 min att gå från tbanan till jobbet varje dag plus att jag går 30 min till gymmet då jag tränar så det vardagliga tycker jag att jag får ok av, men klart kan bli bättre.

bara o kämpa på antar jag :)

peaches
0

jag har gått som en idiot senaste dagarna och var på gymmet idag, ska även försöka se över min kost lite. äter inte speciellt onyttigt men äter inte tillräckligt regelbundet och ingen frukost=ajaj