Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1471 ggr
shintaida
0

B/Ä/B-meny

I går startade jag återigen med en meny, som jag förra gången, gick ned 8 kg på.

Jag kallar den: Broccoli/Ägg/Bacon-meny.

Den består av:

Frukost:

2 ägg i halvor med smör på - värmes i mikron för att smöret ska smälta. 4 skivor stekta bacon.

Middag:

Ca ½ paket fryst broccoli - kokas och sen stöter jag det tillsammans med ca 50 gr smör, med potatisstöten. Kan även köras i mixern, men då blir det som barnmat och det smakar inte lika gott eller ser lika gott ut. Till detta; 4 skivor bacon.

Kväll: (Om jag är hungrig)

Samma som frukost.

Som sagt - förra gången jag körde så, gick jag ner 8 kg på 16 dagar och de har INTE kommit tillbaka!

Ja, till maten, lade jag också till en stavpromenad om dagen, som var 4 km, eller för mig, ca 1 timma. Men det gjorde jag INNAN frukosten. Vet inte om det har någon betydelse.

Nu blir det inte så, för det är så mörkt på morgonen och jag bor nästan i skogen. Är mörkrädd. Skäms

Så nu får jag ta en kort stavpromenad (2 km) innan mannen åker till jobbet på eftermiddagen, eller använda vår motionscykel lite ivrigare.

// Shintaida

IaMiaMaria
0

hur länge äter du denna diet, låter lite långtråkigt för mig som har svårt att äta samma sak två dar på raken. =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

Jag äter den tills jag verkligen blir uttråkad på den. Sist var det 16 dagar - men dom gav resultat!

Smaken och konsistensen kan man ju ändra på broccolin.

Äggen kan man krydda med olika kryddor.

// Shintaida

IaMiaMaria
0

jo iof.

Vi ska ta och äta broccoli gratäng med skinka någon dag här framöver, det är vekrligen super gott =)

//Maria

Halvdansken
0

Inte konstigt att du går ner, det gör de flesta som käkar LCHF! (Low Carb High Fat) Bacon ägg och broccoli är basmat hos oss. Om du vill ha lite variation på din mat så gå in på http://kolhydrater.ifokus.se/.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

shintaida
0

#4 Halvdanske

Jag är redan med där. Har börjat med ägg-mjölk nu. Skrattande

Får se om jag får igång nedgången med det.

// Shintaida

shintaida
0

Maria! (hjälp)

Jag vet inte om jag ska svara i bloggen eller lägga "kommentar" som svar. HUr ska man göra? 

Men det är 22 kilo jag måste gå ner. Det gör så ont i lederna. (Psoriasisartrit).

// Shintaida

Halvdansken
0

Shintaida : Så trevligt då! Du får ursäkta att jag inte har koll på alla som är med där…Skäms

Hatar cancer och älskar vårlökar.

IaMiaMaria
0

du kan klicka på mitt namn och så går du in på min blogg där du kan skriva en komentar.

oki. lycka till

//Maria

Moonstrike
0

äter du ingen lunch?

shintaida
0

Näää, för jag vaknar vid lunch. Skäms

Om det var mig Du menade. Men jag äter 3 ggr/dag i alla fall. Lite senare bara.

// Shintaida

Demon-Rat
0

Den där dieten tror jag att jag ockå ska prova :3

spiritedaway
0

Vad för smör används?

shintaida
0

Jag använder alltid extrasaltat smör.

Jag har en blogg som jag skriver dagligen i.

Shintaida Motvals

// Shintaida

spiritedaway
0

Okej, ska ta och kolla in din blogg :)

Demon-Rat
0

Vilken trevlig blogg det var :3

Sebastian
0

LCHF fungerar utmärkt för mig med. När jag började efter nyårsafton hade jag en matchvikt på 120 pannor. Nu är jag nere på 108 kg och en hel del tappat i cm runt midjan. 

Man ätar när man är hungrig tills man inte är hungrig längre. Så fet mat man kan och aldrig något med mer än 5g kolhydrater per 100g.

Det är något jag varmt rekomenderar för de som vill tappa kilon på ett säkert sätt.