Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettrecept
Läst 2912 ggr
Annisons
0

Smoothies söker jag ...

recept på. Jag är verkligen inte påhittig när det gäller att knåpa ihop något gott.

Mina små barnbarn kommer på lördag så jag vill såklart bjuda på något gott och närande.

Någon som har något förslag?

Tackar på förhand gör

Annison

Ylva-Li
0

Ååh, det finns så mycket goda smoothies.
Jag googlade lite och hittade:

http://www.dinnerbase.com/recept/smoothie.htm
http://www3.arla.se/Default.aspx?id=15931
http://www.matklubben.se/recept/r3313_smoothies.html

Hoppas du hittar nåt som låter bra. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Annisons
0

Tack, Ylva-Li - ska kika in på sajterna.

anaprincess
0

Finns små recept böcker på Ica Maxi, dom är billiga och med bra recept. Finns just en liten bok med bara smoothies och juice drinkar :)

[Hellas]
0

Hej, jag springer runt lite just nu mellan Ifocus siterna och Botaniserar och råkade se denna tråd så jag hoppas det är ok att jag delar med mig av den Smothies som jag kor just nu :)
Visserligen är det kanske för sent, lördag har ju redan varit men här kommer den ändå!

Frysta blåbär ca 1/2 paket (125g) jag höftar till det lite.
1 banan
Några droppar flytande honing (kan uteslutas, banan är så söt i sig)
ca. 5 dl.  Sojamjölk, sockerfri, man kan även ta vanlig mjölk förstås

Detta blir en lite tjockare Smoothie men vill man ha en tunnare så öka mjölkmängden eller minska bananen.
Självklart kan man byta ut blåbär till andra bär.

Vill man ha lite mer proteinrik dryck så klickar man i lite Kesella.
Mixa ihop allt till en gegga, häll upp på glas och drick :)

Denna dricker jag varje morgon och kväll (nästan), jag fixar den på kvällen dubbel sats.

Min frukost kan se ut såhär:
1 stort glas Smoothie
1 fullkornsskiva bröd med:
Mixad Avocado (istället för smör) jättegott
Ruccola
Ett par skivor skinka/kalkon skivor el. liknande

Tjingeling, nu kilar jag vidare *Ler stort*

Ylva-Li
0

#4 Mm, låter jättegott! Klart du får dela med dig. ;) Det finns alltid tid för fler goda recept!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Annisons
0

#3 #4 Tack för tips.

Just detta med morgon och kvällsmål har varit svårt men ditt recept på din frukost tar jag till mig. Jag tror att man kan sova gott efter ett sådant kvällsmål.

Flört Anni

HannaM
0

Mina favoritsmoothisar:

Banan

Apelsinjuice

Hallon

En skvätt sojamjöl för proteinet.

Banan

apelsin/passion/äppeljuice

mango

och lite sojamjöl

Dom här går att variera med olika frukter och juicer i oändlighet och är i min värld väldigt smaskiga!

Lena82
0

Jag skulle också vilja göra lite mer smoothie men tycker det är svårt då nästan alla recept jag har läst innehåller banan eller apelsin. Apelsin tål jag inte och banana har jag aldrig lyckats lära mig att äta. Har försökt många gånger under många år men det går bara inte. Känns som om magen ska vändas ut och in ibland till och med bara när jag känner doften av banan. Så gärna några tips på smoothies som inte innehåller banan eller apelsin är välomna Flört

hus-musen
0

#8 de bästa med smoothies är ju att man kan ha i vad som helst=) banan har man oftast för smaken och för att de ska bli en tjockare konsistens. apelsin är väl bara för smaken! jag gillar inte mosad banan o apelsin fräter min mage! här är en bra länk med recept=) blåbärssmoothien är mums!

http://www.mjolkframjandet.se/skola_och_forskola/skolan/drycker_i_skolan/4_harliga_smoothies

Qui dormit, non peccat

HannaM
0

#8 basera på mjölk eller yoghurt? Eller kanske äppeljuice? Banan har jag i mina för jag älskar det men det går lite bra utan, blir inte fullt så tjock men vad gör det, den ska ju ändå drickas=)

Lena82
0

#9 tack för länken den ska jag kolla på

#10 tack

shintaida
0

Jag gör så här:

5-6 msk turkisk yoghurt

1-1 ½ dl grädde

1 banan

1 äpple

1-1 ½ dl hallon

Lägger allt i blendern och kör på tills det blir lite tjockt. Förvarar det sen i behållaren i kylen och tar en slurk när jag känner för det.

// Shintaida

sissie
0

Kikade också bara förbi fast jag lär komma tillbaka ibland.

Jag brukar köpa storpack av frysta bär. Sen gör jag mina smoothies på yougurt. Lätt sådan oftast. Lite banan i så den blir tjockare.

Jag använder oftast exotiska frukter. Bara pyttelite joice för att smoothiesen ska hålla sig fräsch.

Häll upp i glas och drick med sugrör.

Jo jag mixar bären frysta och har i ingredienserna lite på en höft.

De tjockare smoothiesarna blir mer som milkshake fast nyttigare.

Banan, jordgubbe gillar jag i smoothies.

Vill man få lite mer frukostkänsla på den så kan man mixa i en matsked müsli. Eller varför inte lite nyttiga linser eller nåt sånt

tjingeling

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg