Motion - före eller efter?
BÖR man motionera före eller efter frukost för att tappa vikt?
BÖR man motionera tidigt på morgonen, eller det kvittar vilken tid på dagen, för att tappa vikt?
// Shintaida
Jag har alltid lärt mig att motionen är viktigast på morgonen för då kommer förbränningen igång som man har nytta av hela dagen.
Själv tar jag en kopp kaffe och sen ut med vovvarna lite över 1 timme i stort sett varje dag
Om man går innan man äter frukost bränner man väl fett direkt har jag för mig.
Enl. GI så är det bra om man tar lite kaffe innan man går så förbränningen börjar
Jag vet inte men själv skulle jag svimma om jag gjorde något innan jag fick mat i kroppen.
Men det kan ligga något i att man börjar dagen med förbränning.
Jag gick ut 6,45 i morse på en promenad på 2 km. Det var friskt, skönt och kallt i luften.
Ska ställa klockan på 6 i morgon bitti för att ta en promenad. Sen kryper jag ner igen, bredvid gubben - kall och skön - och gosar till mig intill honom! 
// Shintaida

Har hört att i det långa loppet så spelar det inte så stor roll. jag måste äta fukost direkt när jag vaknar med tanke på att jag inte äter efter 18-19 på kvällen…
Sedan åker jag och tränar el går en promenad på ca 6-7 km….
Genom att alltid äta frukost så startar du oxå din förbränning…
Tror inte det spelar ngn roll när på dygnet du rör dig, huvudsaken är ATT du rör dig…
Jaha…då kan jag ha sovmorgon i morgon då i stället!
Skönt att veta.
// Shintaida
Jag har fått motion idag. Ny är cykeln framplockad och årets första cykeltur är gjord. Jag fick ju börja med att pumpa luft i båda däcken och då fick jag också lite motion ju 
Jag tror också som # 6 säger, att det inte spelar någon roll.

Att motioinera innan frukost ger inte mer än att äta först. I och med att kroppen hos dom allra flesta är på "svält" efter en natts sömn och man orkar mycket mindre än om man tar sig tid och äter frukost, vilar lite och sedan motionerar. Jag skulle absolut rekomendera att äta så man orkar igenom hela motionspasset än att man kastar sig ut direkt på morgonen utan mat i magen och orkar halvvägs. Personligen får jag också magknip av att köra igång min kropp så brutalt.
när jag var med i en sån där Gå- tävling med stegräknare förra året sas det att det bästa för viktreducering var att gå innan man åt.. före frukost..före lunch osv…

Well… på sjukgymnastutbildningen säger dom att det inte spelar någon roll=)
Spelar nog inte så stor roll egentligen hur man väljer att göra. Själv skulle jag ha svårt att ut och gå särskilt långt utan att äta frukost först.
Bara man motionerar :P
Ja håller ju med #12. Begriper inte hur folk kan både jobba o gå till skolan utan frukost…..

Håller med #9 och #12.
Det viktigate är att man får ut så mycket som möjligt att träningen när man väl tar sig för. Om man inte har någon energi så kan det bli lite halvdant och risken för skador borde öka när man snubblar sig fram.
Men om jag tänker på det så borde det nog vara bättre att motinera på eftermiddag, kväll när man "smörjt" alla leder och mjukat upp musklerna lite. Men i stort spelar det nog ingen roll bara man motionerar.
"Fråga:
Är det någon skillnad att träna på morgonen eller kvällen?
Svar:
Generellt är morgonträning bäst för förbränningsträning, medan kvällsträning är bäst för uppbyggnadsträning. På morgonen är nämligen insulinnivåerna i blodet låga och det är lätt att bränna fett, och eftersom du inte ätit så mycket har du lite glykogen i musklerna och det är svårare att bygga muskler. Men efter en stadig frukost blir resultatet bättre."
http://www.resume.se/asikter/fraga_experten/halsa/ar_det_nagon_skillnad_att/index.xml