Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettrecept
Läst 7936 ggr
teachingbirds
2009-04-06 14:13
1

Dipptips

Jag söker ett bra recept på en kalorisnål dipp som är god till grönsaker. Jag brukar göra med gräddfil och dipp-pulver från OLW eller Estrella när jag är lat, men det måste ju finnas något sätt att få det mindre fett. Om jag orkar blandar jag egen dipp, fortfarande med gräddfil som bas, med citronpeppar, vitlöksklyfta, och lite salt och vanlig peppar. Problemet med denna är att den aldrig blir så tjock som med det köpta pulvret, och det är svårt att dippa när man inte får upp nåt på moroten..

Så dela med er av era dipptips!

IaMiaMaria
2009-04-06 17:06
0

Turkisk yoghurt och egna kryddor, då blir den tjock och fin, och den turkiska yoghurten ska visst vara en aning bättre.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Ayena
2009-04-06 19:46
0

Instämmer med föregående talare! Turkisk yoghurt 10% fett och underbar i smaken.

Gott är att blanda i lite pressad vitlök och Sambal Oelek! Vill man ha sötma så kan man tillsätta lite strö Hermesetas, en halv tsk.

teachingbirds
2009-04-06 20:29
0

Ah, turkisk yogurt har jag inte ens tänkt på, men det låter smart! Den är ju så söt i sig oxå, tycker jag, så nån söt tillsats behöver jag nog inte. Det ska jag testa nästa gång! Tycker att dipp och grönsaker är ett perfekt snack för sena eftermiddagar när man behöver lite att tugga på :)

Guggeflickan
2009-04-07 17:42
0

Jag brukar ta Kesella 1% som finns i mejerihyllan och blanda ut dippåsen med. Kom ihåg bara att tillsätta några droppar vatten, annars blir dippen för hård. =)

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/