Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1786 ggr
[kellran]
1

VIKTVÄKTARE

hallå där ute i cybervärlden!!

Finns de fler viktväktare på denna sajt? här har ni en trogen vv som gör allt med sunt förnuft!! dela tankar, framgång, svackor o byta tips ideér?Cool

skriv gärna en rad eller 2!

Ayena
0

Jag var med i vv en gång och gick ner en himla massa kilon.  På den tiden skulle man följa olika menyer och dela upp maten i grupper, men sedan så ändrade man på hela systemet.

När jag skulle sätta igång år 2004 så kontaktade jag vv, men det var så himla dyrt att jag valde att göra mina egna menyer som fungerade de också, mycket beroende på vad jag hade lärt mig hos vv Flört

[kellran]
0

ja nu är det såå fritt mot förr! nu räknar man ju points! inget svårt när man väl är igång med det, såsom alla andra metoder :D

man får äta hur o vad o när man vill sålänge man håller sig inom ramen points!

har bara varit medlem o gått som betalande vv för länge sedan. Nu får jag det gratis genom mitt jobb som satsar på hälsa i personalen! det är verkligen perfekt!

annars har jag kört själv, vet ju hur det fungerar somsagt!

Tatsu
0

# Vad bra att ditt jobb går med på att betala för det är dyrt kilopris för att försöka gå ner i vikt. Skrattande

Jag har också varit med många gånger, maten och recepten är bra jag brukar titta i deras kokböcker när fantasin tryter. Men betala för det igen det tänker jag inte göra.

Lycka till!

[kellran]
0

tatsu: ja det är verkligen toppen, jag hade inte heller gått dit o betalat det priset då hade jag gett gärnet själv. man kan ju få tag i allt material på annat sätt o betala mindre för det om inte annat. allt går ju att läsa sig till.

hur gör ni andra för att tappa de där överflödiga kg?

Ayena
0

Väger man fortfarande maten?

Jag har kvar min gamla våg än och den fungerar bra Glad

[kellran]
0

nej man väger inte så mycket längere.. nu finns såkallade duoval på viss mat, som kött kyckling, pasta potatis, bönor osv man får äta en valfri mängd för viss antal points! det är kanon bra!

Ayena
0

Men hur mäter man mängden mat om man inte väger den?

[kellran]
0

man får äta tills man är mätt :D

med duo val menar jag

ex: potatis valfri mängd 4points

kycklingfile valfri mängd 3 points

sallad

totalt 7 Points ( om man nu inte ha sås osv skriver så bara för du ska förstå)

Man ska istället lära sig känna när man är lagom mätt.

och jag får totalt äta 21 points om dagen.

men alla livsmedel är kan man ju inte räkna så, det är bara vissa.

Helajna
0

jag är viktväktare sedan 3 veckor och det jag själv inte klarade av har jag klarat med dem :)

Jag har gått ned 3,6 kilo och jag är en helt annan människa i mit tänk. Jag har förförsta gången på flera år (om inte hela mitt liv) slängt mat på tallricken då jag känt mig MÄTT… förut var jag aldrig riktigt mätt…åt för ätandets skull osv.

jag använder mig av både våg och decilitermått beroende på livsmedel :)
funkar super bra för mig och jag kommer att fortsätta så länge jag trivs med det och så länge jag ser ett bra resultat :)
man får sån hjälp, sån gemenskap och stor motivation :) jag går på de flesta möterna jag kan för att få ny pepp och verkligen höra att.. oj. inte bara jag som har svårt för det och inte bara jag som har ätit på det sättet osv.

Vår VV konsult här i Uppsala är dessutom underbar! hon får en att känna sig så duktig och förstå att man klarar allt bara man vill :)

[kellran]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

helajna: heejjjj grattis!! bra jobbat!!! jag tycker med om tänket i VV. fast denna veckan har jag inte tänkt alls :( har varit sååå rörigt och stått här med dop o massa mat osv osv!!! men men det är alltid en ny dag o ny vecka!! det är tur det!!! så nu kämpoar vi vidare!!!

(bild på sonen som döptes igår ) :D

Glorian
0

Oj då det var ju mormors gull

Helajna
0

#10 tack :)) ja, sen vet jag att det kommer stå still och säkert gå på plus snart.. eftersom det största resultatet syns ibörjan.. men bara att köra på.. för somsmåningom tror jag att jag kommer nå dit jag vill :)
En del veckor/dagar måste man tillåta sig att inte tänka…annars blir man ju tokig:O jag börjer bli det redan nu…räknar allt.. äter ibland för lite :S å Påsken blir en "ta det lugnt" vecka då jagkommer gå på jämnviktsdiet…för att njuta, slippa tänka och landa lite :)

ååhh en sån söt liten pojke!:D

[kellran]
0

usch ja en sådan vecka ha jag haft.. skulle varit o vägt mig idag men skippade det, vet att jag gått up ca 1 kg denna veckan som varit. men imorgon är det en ny dag o nya tag :D

[kellran]
0

nr 12 : tack tack förresten ja han är en riktig liten sötis :D