Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1284 ggr
Mitralis
0

"Varannan vecka-liv"

Jag har börjat ett "varannan vecka-liv". Jag äter så mycket godis och snask att det påverkar min vikt. Tyvärr kan jag inte vara utan detta några längre perioder så jag har börjat med att jag får äta godis, kakor, glass, snacks osv, en vecka och vara helt utan den andra.

Det är lättare för mej att dela upp det i överskådliga etapper, än att jag ska gå ner ett visst antal kilo innan jag får äta godis igen.

Jag får givetvis inte svulla i mej allt jag hittar dessa veckor, utan det är mer att jag kan gå på fik med kompisar eller unna mej lite grann i alla fall.

Jag har gått ner ca 2kg på 5 veckor. Inte mycket, men det är ändå en förändring till det bättre=)

Jag kommer att försöka utöka de godisfria perioderna till två veckor eller mer, framöver, när jag känner mej mogen för det.

Är det någon mer som provat att göra så här?

shintaida
0

Jag tror det kallas för "belöning" när man gör som Du.

Och det är ett JÄTTEBRA sätt!

Och mycket sunt tänkt av Dig!

Grattis till viktnedgången!

Mitralis
0

TackGlad

teachingbirds
0

Jag kör med samma typ av belöningssystem, men jag brukar köra så att jag inte käkar nåt onyttigt sön-tors, och sen får jag äta (i måttliga mängder) allt jag vill fre-lörd. Funkar bra, kombinerat med promenader och simning! :)

silvery
0

mm en dag i veckan brukar passa de flesta =) en bra sporre på vardagar =)

Helajna
0

Den här metoden så ofta som varannan vecka fungerar inte riktigt för mig.. jag kan äta tex lite skumgodis på helgen men inget mer i veckan för då blir det lätt för mycket. så jag måste ha en lång period utan och sedan en kort då jag kan äta lite annat.. som nu under påsken tex :)

Grattis till viktminskningen ! :D

Ebba-A
0

Jag har en annan metod: Försöka att inte äta godis och sötsaker i veckan, inte ens fikabröd. Ev. lite chips/popcorn (chips är godast en brukar oftast bli popcorn eftersom det inte är lika fett) på fredagen, och så naturgodis (brukar bli nötter och chokladdoppade nötter) på lördagen. Och försöka att inte få dåligt amvete över det. Funkar rätt bra än så länge :)

Värd på Choklad iFokus