Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 4417 ggr
trollabolla
0

Varför dricka mycket vatten?

Försökte söka, men det funkade inte. Så mods får ta bort tråden om det blir upprepningar..

Varför ska man dricka mycket vatten under tiden när man bantar? Har aldrig förstått mig på det. Inte heller lyckas jag hitta något svar på nätet… :/

IaMiaMaria
1

vatten ger en viss mättnads kännsla om man dricker mycket för det fyller ut magsäcken, men det ger inga kalorier, dvs du går inte upp i vikt utav det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

Men man KAN (inte sagt nu ATT man gör det) riskera att SAMLA vattnet i kroppen istället för att kissa.

Det fenomenet har jag, så jag dricker med måtta och måste ÄNDÅ ta Furix VARJE dag. Annars kan jag gå upp upp till 3 kg över EN NATT!

IaMiaMaria
0

Ja det kan man göra, men då har man någon annan bakomliggande sjukdom till det.

//Maria

shintaida
0

Var till läkare i fredags, men han kunde dom f*n byta ut!

Tog blodtrycket - tryckte lite på vaderna - lyssnade på hjärtat - och sa "att så här blir det innan klimakteriet".

INTE blir det så, inte!

Inte nog med DET:

Han hade läst in sig på FEL papper om vad det handlade om, så han började prata om magen som jag var till akuten för, för ett par veckor sen!

Nä, jag ska ta kontakt med mödravården, för jag tror att det kan vara hormonrubbningar, eller vad säger ni alla?

Noa-Nisse
0

jag vet iallafall att man inte ska överkonsumera vatten. Vi SKA följa våra instikter och dricka vatten när vi är törstiga och inte dricka för drickandets skull. samma sak med att kissa. inte går man på toa när man inte är kissig?!

finns ett fall någonstans (kommer inte ihåg vart) för bara ett litet tag sedan. några personer som hade en vattendrickartävling. hon som vann dog. så återigen drick när ni är törstiga och inte annars..

Medarbetare på Hundar.ifokus

IaMiaMaria
0

Nä när man dricker för mycket vatten så späder man ut kroppen och alla livs nödvändiga salter och mineraler hamnar i obalans och man kan ju i exrema fall dö. Men att dricka en liter eller två om dagen gör ingen, men då ska man tänka på att en liter får man snabbt i sig om man dricker ett stort glas vatten till måltiden.

//Maria

Noa-Nisse
0

#6 exakt så jag menar =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

trollabolla
0

Har druckit mer än normalt idag, nu på kvällen så är jag extremt kissnödig! Tror jag kissat tre gånger under en timma. :D Har ändå inte druckit så stora mängder. Hungern är också dämpad! Mycket trevligt.