Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1266 ggr
[Norrbysa]
0

Nu är det kört!

Måste bara skriva av mig..

Jag så verkligen fram emot att börja löpträna nu när våren är här. Jag hade ju bara 5 kg kvar till målvikten. Inga problem! Jag har köpt reflexväst och mp3-spelare och laddat mentalt….

Och så går jag och skadar mig… Illa… Nu kan jag knappt gå och det kommer dröja minst 3 veckor innan jag kan börja springa.

Jag har andra gradens brännskador på baksidan av ena låret så den här fösta veckan får jag inte ens anstränga mig… knappt duscha..

ÅÅÅÅÅH! GRRRR! Gråter

Jag var ju så nära min målvikt, men nu har jag istället gått upp 2kg.

Beach 2009 är utom räckhåll… *sorg*

Det enda positiva är väll att jag knappt kan sitta utan står upp och jobbar eller sitter och spänner mig på kanten av stolen.. Det lär ju bränna ett par extra kalorier.. Tyvärr har jag fått grymt ont i ryggen på grund av det oxå.

IaMiaMaria
0

Se bara till att inte börja tröst äta denna period utan var extra noga med vad du stoppar i dig, så då går du inte upp så mycket i vikt och så läker brännsåret snabbare och din kropp mår bättre, börja sen långsamt igen men kort promenader.

Hur har du bränt dig på baksidan av låret?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Ylva-Li
0

Oj aj! Vilken otur du har. Det låter onekligt smärtsamt..
Men förtrösta inte. Jag tror du kan klara av dessa 3 veckor galant. Som #1 skriver så är det viktigaste att inte bli jättenere och börja tröstäta. Då kommer viktökningen garanterat. Fortsätt äta bra och nyttigt så kommer nog kilona stå still istället, vilket är bra när du inte kan röra dig så mycket.
Sen finns det ju andra sätt att träna på om du absolut vill. Du kan träna överkroppen på gym t.ex. När du får duscha lite, kanske du kan ha en plastpåse över benet (beroende på hur skadan är förstås) så att du kan duscha av dig efteråt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Emmsa
0

Nej det är inte kört! Så får man inte tänka kära du. 5 ynka kilo, du ligger på mållinjen vännen! Du får börja med att promenera så sakta när du väl kan. Försök att hålla igen lite på maten nu när du inte rör dig ist. INGET är omöjligt Flört

Hejjar på dig!! Hoppas det läker snabbt och fint nu!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

[Norrbysa]
0

Åh tack alla. Det där med tröstätning var en riktigt bra kommenater. Jag har inte ens tänkt på det. Jag har ju tröstätit den senaste veckan som bara den.. haha.. :-)

Nu friska tag! Jag får duscha idag! Yey! Brännsår läker fortare än man tror ju! Är jätteinponerad av hur snabbt det har gått. Det gör fortfarande ont. Jag haltar fortfarande. Men det är en hård yta nu och inte lika geggit.

#1 Jag hade närkontakt med ett bastuaggregat eftersom vi var 12 pers i en bastu gjord för 4.

IaMiaMaria
0

Aj då, lät ju inte så roligt. Skönt att det är på bättringsvägen =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Emmsa
0

Det är inte alltid "Finns det hjärterum finns det stjärterum" stämmer Tungan ute Gött å höra att det är på bättringsvägen iaf!

[Norrbysa]
0

Jepp.. det går framåt… men nu drabbades min mor av en stroke oxå.. :( Tröstätning…. here I come.. :-(

Ylva-Li
0

#7 Du har verkligen otur vännen..
Men försök att stå ifrån tröstätningen. Jag vet att det är jättesvårt när man mår dåligt, men i längden tror jag att det får dig att må ännu sämre.

*kramar om*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Emmsa
0

Åh nej! *kramar massa* Om du nu tvunget känner ett behov av att tröstäta, försök tröstäta typ jordgubbar eller nått annat nyttigt. Det förstör vitsen med tröstätning I know…men värt ett försök!

*kramar igen*