Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 3072 ggr
Noa-Nisse
0

Hallå hallå, ny här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hallå hallå! :) jag är ny här på sidan, bor i skåne och är 18 år och pluggar till usk. Jag tycker detta verkar vara en superbra och vettig sida på iFokus :) verkar vara trevliga medlemmar också (Y)

men för att komma till saken. så är det så att jag länge viljat gå ner i vikt men det har bara inte blivit så. för några månader sedan gick jag ner 3 kg på ganska kort tid men lät det falla i glömska och gick upp de kilona igen. längre tillbaka i tiden så friidrottade jag mycket, tränade ca 5-6 ggr i veckan men slutade efter 6 år. och då började jag gå upp i vikt. la nog på mig minst 15 kg.

så nu tar jag mig kragen och har beställt det här från gymgrossisten http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=5532-001r&artgrp=4

för att kunna se resultat snabbt i början, annars är jag rädd för att jag kommer sabba det.

så jag kommer uppdatera hur mycket jag går ner här tänkte jag :)

får hem produkten på måndag eller tisdag denna veckan som kommer. så jag hoppas den fungerar bra!

MVH Johanna Skrattande

Medarbetare på Hundar.ifokus

shintaida
0

Det ser ju bra ut.

Men Nutrilett hade varit MYCKET billigare och mer "lättåtkomligt". Finns ju i varuhus.

Det använder jag och har gått ner 3,9 kg på 2 veckor.

TROTS fusk ibland och över påsk. Skäms

Noa-Nisse
1

#1, tack. ja jag funderade på att köpa det istället, men har för mig att där var mer kalorier i nutrilett (väldigt osäker)?! men det blev detta istället och får se om det blir bra :)

men guud va bra gjort av dig att gå ner så mycket på så kort tid :O väldigt bra!

(en som gjorde detta gick ner 9 kg på tre veckor. det står där på omdömmen. men jag menar inte att jag kommer gå ner så mycket på så kort tid kanske, men det visar ju att det fungerar dock) :D hoppas bara man håller det sen efter man slutat med det :S

shintaida
0

Om Nutrilett läste jag någonstans, att en man gått ner 57 eller 67 kg på 5 MÅNADER med Nutrilett. USA förstås.

Googla på Nutrilett.

Där läste jag nyss om en som gått ner 31 kg på 15 veckor med Nutrilett.

Tack för berömmet! Det satt fint! Skrattande

Jag lägger till motion också.

4 km stavpromenad på morgonen och 2 km "vanlig" promenad på kvällen.

Noa-Nisse
0

#3 ojdå! ja det var ju inte lite det! antagligen en stor människa från början, men ändå jättebra ju!

aja, om detta fungerar så kan man ju fortsätta sen med nutrilett för som du säger så är det ju faktiskt billigare :) och det är ju inte fel för börsen ;)

men klart du ska ha beröm! det ÄR ju verkligen bra gjort!

shintaida
0

Jag måste rätta mig här!

Jag hade FEL!

Det var inte JUST Nutrilett, utan "bara" VLCD (Very Low Calorie Diet) han åt/drack. Men Nutrilett ÄR ju VLCD.

Och det var här i Sverige, i Landskrona, faktiskt!

Det var 61 kg på 5 månader. (Yr i pallet ibland, sorry).

Här är en länk:

http://www.expressen.se/1.336367

Noa-Nisse
0

verkligen starkt gjort! :)

shintaida
0

Visst är det!

Det var därför som jag började med Nutrilett.

Har gått upp och ner i vikt, mest upp, under det senaste året.

Blev trött på det!

Blev inspirerad av hans bedrift.

Kan han kan väl jag också! Tänkte jag. Kanske inte gå ner mycket, för då väger jag bara ca 20 kg *fniss*

Men jag kan väl gå ner mina 20 kg övervikt i alla fall. Men kanske inte på fem månader som han, men kanske på ett halvår eller så.

Det får tiden utvisa och hur länge jag står ut och hur FORT jag går ner.

Men än så länge är det GOTT med Nutrilett! Olika smaker - skogsbär, jordgubb och choklad.

JO, till middagen tar jag Nutrilett och en HALV grapefrukt.

Noa-Nisse
0

verkar ju toppen, du har ju en bra motivation. och ingen riktigt tidsplan, utan mer hur många kilo du går ner istället. vilket jag tycker är bättre! :) lycka till till dig och mig ^^ Tungan ute

shintaida
0

Ja, vi får stötta varandra i det här!

Man får mer peppning om man är fler än sig själv, eller hur?

Du kan även se hur en dag för mig ser ut på min blogg:

Shintaida Motvals_  om Du är intresserad.

IaMiaMaria
0

gymgrossisten är en favorit sida för mig, där handlar jag mycket kosttillskott och annat, toppen bra produkter, dem kan du lita på =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Noa-Nisse
0

#9, ja det får vi göra! jättegärna :) jag har läst nästan hela din blogg nu! och det är kul att följa steg för steg :) fortsätt så, så kommer du nå ditt mål! :)

#10, ja jag har också hört mycket bra omdömmen, att gymgrossisten ska vara bra! så körde på det för det kändes seriöst och bra! :) tack

Noa-Nisse
0

jag fattar inte riktigt vad det är med mig :P innan idag så tänkte jag "nu innan jag börjat med denna dieten så ska jag iallafall försöka klara mig utan onyttigheter" haha jovisst.. var hos min kompis idag som fyllde år med hennes familj och släkt. och jag ville tacka nej till rulltårta men nej jag tog ändå. inte nog med det. 2 bitar :O jag har verkligen dålig karaktär!!

så för att visa vad jag har käkat idag, nu såhär innan jag börjar med dieten för att gämföra.

**morgon kl 11:00 :
**3 rostmackor - hm inte så bra..
vatten -
hemma hos kompis 14:00 :
2 bitar rulltårta - ja inte så bra precis.
saft - inte heller så bra
middag vid 18:30 :
mannagrynsgröt - mättande och bra (nyttigt?)
knäckebröd med avokado - gott
vatten -
22:00 :
bulle med smör - väldigt onödigt eftersom jag inte var hungrig.
-------------------------------------------------------------------------

+ två äpplen och en banan någon gång under dagen.
känns som om jag glömt något ändå.. ja just det. en chokladbulle :S onödigt..

så ja som ni ser så finns det ju förbättringar att göra.

Noa-Nisse
0

Idag fick jag hem quick diet =) så idag har jag än sålänge käkat:

frukost:
En grapefrukt, en kiwi och ett äpple.
Vatten
Lunch:
Avokado, blodapelsin
vatten
kommande middag på kväll:
Quick diet!

+ kanske något äpple under dagen :)
+ en powerwalk på en timme med min hund

men hädanefter så ska jag köra på quick diet till frukost, vanlig luch och sen quick diet till middag på lvällen :) hoppas det ger skillnad! :D jag är posetiv till det!

Noa-Nisse
0

uppdatering.
frukost:
quick diet
Lunch i skolan:
Flundra med ris och massa grönsaker (en portion)
vatten
Mellanmål:
grapefrukt, apelsin och kiwi.
kvällsmat:
Quick diet

något som jag blir väldigt förvånad över är att man blir verkligen mätt på en sån quick diet. jag trodde inte att man skulle det.
som ni ser så käkar jag två påsar om dagen och var påse innehåller 117 kcal Och om man skulle ersätta alla måltider på dagen så skulle man käka 6 påsar. men det hade jag inte pallat helt enkelt, den är ju liksom inte så himmla god :P

- 0,9-1.0 kg efter två dagar. ;D

plus stavgång i en timme idag med hundsingen ;D

[Norrbysa]
0

Glöm inte att dricka extra mycket vatten när du går på pulverdiet! :) Lycka till!

Kan tipsa om allévos fiberkapsar om hungern blir för jobbigt. Finns i vanligt matvarubutik eller hälsokost.

Noa-Nisse
0

#15, ah tack! jag dricker ganska mycket faktiskt, för man bli väldigt törstig av pulvret. nej hungern är inget problem alls, jag är typ mätt hela tiden.

dock så är jag kass i magen.. lite jobbigt :/
men idag och några dagar framåt så blir det tyvärr inga promenixer, eftersom jag imorse blev påkörd av en bil när jag cyklade! och bara haltar mig fram nu.. typiskt när man kommit igång!! men jag kör på med pulvret fortfarande. =) (det är dock inte så gott längre alls)

Noa-Nisse
0

idag.

-1,5 kg :)

Emmsa
0

Heja dig! Skrattande

Ett tips sen när du ska äta igen….havregrynsgröt är nyttigare än mannagrynsgröt Flört

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

[Norrbysa]
0

#18 va läskit! *krya på dig*

Noa-Nisse
0

#18 TACK så mycket Flört

ja fast tyvär är jag inget stort fan av de :P

Idag blir det till att stanna hemma efterosm det är lite svårt att gå. typiskt att idag skulle jag egentligen på agilitytävling :/ fick skita i det.

men idag blev det:
Frukost:
-pulver
-vatten
Lunch:
-Nudlar (kanske inte det bästa, dock fullkorn)
-vettn
Ikväll:
-pulver
-vatten

som snacks idag eftersom det är lördag blir det kräftskärtar och musslor vilket jag fullkommligt ÄLSKAR!  det är tillochmed nästan bättre än godis, enligt mina smaklökar ;P och det är ju bra för det är ju mycket nyttigare :)

Emmsa
0

Testa grahamsgrynsgröt…smakar nästan som mannagrün Skrattande

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Noa-Nisse
0

#21 aah :) tack, det ska jag testa! ;D