Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1899 ggr
Choklad
2009-04-24 13:52
0

Hej!

Jag har precis hittat hit! Tänkte att det kommer bara att stå en massa "måsten". Men inte ett enda hittintills vilket gjorde mig jätteglad!

Jag vill bli av med mina 30 kg övervikt, de ger mig en hel del besvär…Rynkar på näsan

Men jag älskar choklad…vill hitta en medelväg , att kunna ha en dag där jag får äta lite gott men låta bli i vardagen…annars blir det bara att man tänker "Men en liten kaka till fikat kan inte skada"

Samtidigt så måste jag bli av med mina 30 kg övervikt…finns det något gott råd ?

Jaggillar att promenera, men får ont i pag vikten.

Titta gärna in på min personliga hemsida.

Laila

U R us

Ylva-Li
2009-04-24 17:28
0

Hej och välkommen hit. :)

Nej, det finns inga måsten. Det är enbart du som ställer kraven på dig själv. För mig fungerar det bättre att skippa precis alla måsten. Vill jag äta så gör jag. Men faktiskt så äter jag mindre när jag nu får.
Choklad är mycket gott. Kanske tycker du också om mörk choklad? Jag blir mättare på mörk så jag kan inte äta lika mycket. Kanske det fungerar för dig också? Isåfall finns ju alternativet att ta en liten bit mörk choklad per dag för att stilla suget.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

IaMiaMaria
2009-04-24 19:05
0

Hej.

Jag har också ganska precis 30 kgs övervikt och har försökt ganska länge, nu har jag en samtals kontakt på psykoscoiala enheten på hälsocentralen, det är att rekomendera.

Sen det dära tänket med att en kaka kan inte skada, det är inte fel. En kaka kan inte skada. Utan problemet för många är att när de tagit en kaka så tänker de att äsch nu är allt förstört, jag skulle ju inte ta någon så blir det två ist eller fem! och det är värre än att ta en, äta den långsamt och verkligen känna vad den smakar.

Sen att ha en dag som du får äta vad du vill på är jätte bra. men jag tycker inte att man ska bestämma det i förväg. Många tar lördag som en sådan dag. Men tänk om du inte är ett dugg sugen på varken onyttig mat eller godis just den dagen, ska man äta bara för att det är en ätar dag då och man blir jätte sugen på tisdagen men då får man inte. utan bestäm kanske på måndagen att denna vecka får jag äta vad jag vill en dag och något litet gott två andra dar, och så gör du det den dagen som du är sugen på det.

Lyucka till. kram

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

madeilene87
2009-04-27 21:25
0

det viktiga är att inte sätta saker på "förbjudet-listan" Tar man en sak därifrån sen så tänker man oftast "nej nu har jag fuskat" så blir man arg på sig själv och till slut slutar man eller massäter till slut (detta av egen erfarenhet..)

jag har nu att jag gärna ska äta så mkt nyttigt som möjligt.. som mkt grönsaker och måttligt med fett och socker osv. Jag tänker mkt på motionen och då att vardagsmotionen gör mkt. promenera så mkt som möjligt, köp en stegräknare och sätt upp små mål för dig själv, ta cykeln istället för bilen vid kortare svängar och så vidare :)

jag kör även med att jag får ta en kaka eller glass om jag vill. antingen att jag går en km extra eller att jag bara äter den för att jag vill. Det gör att jag inte får skuldkänslor plus att jag inte tappar motivationen om jag äter något "onyttigt".

prova med det och lycka till :)

Choklad
2009-04-28 14:28
0

Jo, men problemet med mig är att jag tar en bit, och sedan en till…och så är allt slut!Skäms Jag klarade mig jättebra innan jul, gick ner 10 kg snabbt genpom att bara gå promenader och ändå äta lagom , t. om lite godis …men efter att ha ätit mycket godis på julen så…var det kört..så nu har jag lätt gått upp de kilona jag förlorade…

U R us

madeilene87
2009-04-29 00:24
0

ja men ta en skål eller ett fat eller något litet som du lägger godisbitarna, chipsen eller vad det nu är. Är jag sugen på ex chips så lägger jag några chipsbitar eller vad det nu kan vara i en liten mugg, skål eller på ett litet fat. De är allt jag får äta. Antingen äter jag under hela dagen eller alla på en gång. Det är lättare att veta att man är "mätt" om inte hela påsen är framme :)

Choklad
2009-04-29 22:11
0

# 5 Jo …en påse chips kan ta slut ganska snabbt…Tungan ute..tur man har grabbar som också vill ha…

ett bra förslag, det ska jag absolut göra…så skulle man ju kunna göra med mat också? Ta en liten tallrik…

Tack så mycket!Glad

U R us

madeilene87
2009-04-30 16:08
0

ja om man är rädd att man sska plocka på för mkt så :)

hoppas det hjälper lite :)