Liposinol!
Hej!
Läste på Apotekets hemsida om ett viktminskningsmedel som heter Liposinol och blev lite nyfiken på det. Tänkte att eftersom det sälja på Apoteket borde det ju vara seriös- Är det någon som testat det? Är nyfiken på om det verkligen funkar, eftersom det är dyrt att köpa så vill jag gärna höra om andras erfarenhet av det medlet.
Jag har också funderat på det.
Vet Du vad det kostar?
Vet ingen heller som har provat det - än.
Hej! På apoteket så kostar det 279 kr /förpackning och det är 60 st tabletter. Man ska tydligen ta 2-3 Liposinoltabletter efter huvudmåltid. Ta 3-4 tabletter efter måltid med högt fettinnehåll.Så det blir ju rätt dyrt. Tar man 6 om dagen räcker det ju bara 10 dagar så det blir en ganska hög månadskosnad. Men om det fungerar så kan det vara värt det, tänkte om man äter lite nyttigare och så tar Liposinol så får man kanske en god hjälp på vägen, att det underlättar lite. MVH Katarina
Jag har provat Liposinol. Hjälpte mig, dock lite besvär med diarré tidvis. MEN det är ingen "tio dagars kur så har du nått din målvikt" utan man måste kombinera dem med motion och äta dem i flera månader för att se resultat…
Fick sluta dels för att det är så otroligt dyrt och dels för att jag äter andra mediciner.
Dessutom smakar tabletterna hemskt, spydde första gången
men man vänjer sig…
Med vänliga hälsningar
Chess
Är det inte typ som Xenical, då??
Låter så…man fick diarréer om man åt för mycket fett. Det kom ut som skjutet ur en kanon!
Kan det vara liknande de, tro?
Bättre att äta mindre fett isf. men kroppen behöver ju de nyttiga fetterna och dessa piller gör ingen skilland på dåliga eller bra, allt kommer ut på en gång.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Menar Du Liposinol eller Xenical, nu? 
båda
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Hej!
Fortsätter på tråden om bantningspreparat, läste på Aftonbladets nätbilaga att det nästa vecka kommer att börja säljas ett nytt preparat som är receptfritt som heter Alli, någonting och det ska vara som en mildare variant av xenical, tänkte ta upp det eftersom xenical nämns i den här tråden, och det ska tydligen fungera bra, enligt Stephan Rössner. Det kommer att säljas på Apoteket. Funderar på att testa om det inte är för dyrt, vill ha något som hjälper till att komma igång lite snabbare.
#8 Hoppas att det är billigare än liposinol, låter ju kanon!
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag säger det även här… om ni testar Alli, ha blöjor hemma. Analt läckage är inte så tufft som det låter.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Nej, det är ju ingen vidare trevlig bieffekt! Den kan man klara sig utan, det är inte tufft mad analläckage.