Hur gör DU?
Hur gör DU för att gå ner i vikt?
Motionerar Du som en tok och äter lite.
Eller "vardagsmotionerar" (promenerar) en till två gånger om dagen och äter som vanligt, fast mindre?
Berätta gärna hur just DU gör så att Du går ner i vikt.
För det är det intressanta - ATT Du går ner i vikt och inte upp eller står stilla.
Jag är NYFIKEN i en strut!
Kanske jag lär mig något också och även andra!
Tack på förhand för att Du berättar!

LCHF. Gott och enkelt.
Inga kolhydrater (tja…lite kolhydrater), lägg till mättat fett för energi, och njut!
Hatar cancer och älskar vårlökar.

jag har provat det mesta känns det som. dock har jag aldrig helhjärtat orkat mig igenom till drömvikten vilket har varit min värsta fiende. Jag har provat GI länge och det är det som har funkat bäst för mig. Dock slutade det med att jag gick upp allt igen efter ett tag vilket var jättejobbigt så jag slutade.
Idag äter jag "nyttig" mat. Dvs mkt grönsaker och frukt och lite varierat sedan. Äter inge godis eller sötsaker. Dricker ingen läsk eller mjölk utan dricker juice och vatten.
jag motionerar varje dag på ett eller annat sätt. yoga, promenader och cykling är det jag kör mest med just nu och det går bra. Jag går ner sakta men säkert :)

Hej!
Är ny här! Det jag gör är att promenera/jogga flera gånger i veckan och skippar ALLT som har med godis att göra, inga chips, ingenting.
Jag började med Naturdiet och höll på i två månader tills jag gått ner 10 kg, sen började jag promenar i rask takt och till slut joggade jag. Har gått ner 12kg på detta plus att jag får bra kondis. Nu äter jag som vanligt, har slutat med naturdieten den ger inget längre.
Tror att grejen är att man ska röra på sig flera gånger i veckan och sluta med socker. Plus att man måste verkligen vara motiverad. Jag började med flera gånger att försöka banta men det gick inte. Men när jag till slut började promenera och hittade mitt sätt att gå ner i vikt så gick det:) Och neråt går det!
Jag blev motiverad av att se kilona rasa så jag fortsatte!

Jag tränar 3-4 ggr i veckan, de andra dagarna ser jag till att ta en promenad på ca 6 km. Jobbar i butik så jag är även väldigt aktiv på jobbet.
Äter bara godis på helgen. Det som gör att jag gått ner i vikt är att jag äter lite var tredje timma sedan äter jag inte efter 6-7 på kvällen mer än ngn frukt…
Jag har provat allt. Men nu kör jag på dagliga promenader (t ex 30 min ner till busstationen) och äta mindre. Men har skitit sig totalt senaste veckan, pga att jag inet gått ner NÅT fastän jag ändrat min livsstil så pass mycket..
Så det verkar ju inte funka heller!
Jag äter blandad kost med mycket grönt, framför allt rå vitkål. Den mättar bra och hjälper mig att hålla sötsuget borta. Äter inget godis och nästan inget annat sött.
Rör på mig varje dag, när jag är pigg. Det blir cykling eller promenader, styrka och qigong. Är jag inte pigg blir det mest smyg fys.
Jag har också hjälp av en dietist som kollar så jag inte får i mig för mycket mat i förhållande vad jag gör av med. Det är guld värt, men inte många förunnat.
Jag skulle VERKLIGEN behöva en dietist!
Ja, det är jättebra att ha. Jag hade "tur" som fick komma till min. Till saken hör att jag är allergiker. Har ledvärk så jag får inte bli för tung när jag blir det hamnar jag i rullstol. Sedan är det så att jag håller på att få diabetis. Allt detta ledde till att jag fick en remiss av min distriktläkare.
Min dietist är guld värd.
Okej :/ Dom borde lägag fler resurser till att förebygga innan man blir FÖR stor även om man inte har några sjukdomar än. Jag menar man kommer ju troligtvis få någon sjukdom om man blir för överviktig…
Jag skulle verkligen behöva eftersom jag försökt gå ner i vikt så länge men lär ju inte få nån hjälp så. :)

Jag hör också till en av dem som verkligen har provat allt. Gick ner 18 kg med hjälp av viktväktarna men gick upp allt och lite till efter att fått barn.
Nu den här gången är det svårt. . . vet inte hur många bantningskurer jag har påbörjat det senaste året 
MEN nu är det nya tag, imorgon börjar jag en naturdiet kur och det SKA bara gå den här gången. Ska gå ner ca 20kg
Ja och jag vill gå ner mina 25 kg innan jag skaffar barn så jag inte får dubbelt så mycket i alla fall! :/ Så nu är det bråttom.. :p Vill ju inte vänta 10 år på o skaffa barn så får snabba på med viktnedgången… Men det är tungt!

är i samma sits som dig. Vill gå ner minst 15 kilo innan jag blir med barn för att inte rulla fram sen x) haha vill även se om det eär pga vikten som jag inte blir med barn nu.
Ja precis. Jag vet ju inte om jag kan bli gravid då jag inte testat men vill inte behöva gå ner det dubbla den dan jag blir gravid. Dessutom vill jag va smal o snygg den dan jag gifter mig ;)

# 14 jag kan inte annat än att hålla med dig :) så känner jag också hehe
nu tror jag egentligen inte att det är vikten som är felet hos mig för jag har vänner som har vägt nästan dubbla mig som blivit gravida men jag vill som sagt, inte ha mycket att gå ner efter födeln.
precis :) det är lika bra på alla sätt men det är svååååårt att klara det :/

inget är svårt bara man vill :D
hehe nä iofs men jag vill, men nåt hamnar i vägen ändå.. dålig diciplinb o tröst med mat.. :/

#17 jo det kan vara jävulskt svårt men eftersom man vill det så gärna så klarar man det 
Inte jag dock :/