Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1615 ggr
Musiken
2009-04-23 02:36
0

Pulver-diet

Har bestamt mig for att kick-starta efter en tids misskotsel matmassigt, och valde da pulver och fardiga milkshakes som ska ersatta maltiderna. Pulvrena ska blandas med mjolk, och det dricker jag till frukost tillsammans med en kopp kaffe och sa tar jag lite vitaminer for sakerhetsskull. De fardiga milkshaksen far ersatta lunchen, och sen ater jag en middag jag lagat sjalv nar jag kommer hem efter plugget.

Jag har dock blivit otroligt gasig bara de 2 dagarna jag varit pa dieten! Har det med pulvret att gora kanske? Bor jag avbryta, eller ar det sant man kan fa sta ut med helt enkelt? Hade tankt kora tva maltidsersattningar/dag i en vecka, for att sedan trappa ner till en ersattning/dag veckan efter det.

IaMiaMaria
2009-04-23 09:50
0

Det brukar gå över, magen är lite ovan dieten.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Norrbysa]
2009-04-23 16:27
0

Jag har hört att det brukar vara så…

Men det kan bero på att du använder mjölk med laktos. Testa laktosfri mjölk med så lite kalorier som möjligt i sig. Havremjölk kanske??

Noa-Nisse
2009-04-23 19:37
0

jag är också jätte gasig i magen FörvånadTungan ute men jag blandar mitt på vatten, så kanske det är så att magen inte är van och den behöver lite tid :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

silvery
2009-04-24 18:36
0

jag blev så första gången jag pulvrade, och gick till doktorn och fick fastställt att jag inte tålde laktos/mjölkprotein kompinationen :S weird, men sant

Emelie87
2009-05-04 18:03
0

Pröva Herbalifes produkter, de fungerar jätte bra !

Mitralis
2009-05-04 18:54
0

Om du tittar på vanliga köttsoppor och påssoppor som man äter som mat med en smörgås och ett glas mjölk till, så ser du att du att du får i dej lika mycker/lite kalorier av det som du får i dej med påsdieter.

1 påse mexikanasoppa kostar ca 12kr för 4 portioner.

Läser på en påse varma koppen Minestrone soppa

Per portion (2dl)

Energi 90kcal
Protein 2 g
Kolhydrat 18 g
Fett 1 g

Jag utgår från att man måste lägga till en smörgås, ett glas mjölk och en frukt/grönsak för att man ska stå på benen till nästa måltid. Men det tycker jag inte är någon nackdel för då får man tugga lite och får i sej lite färska produkter oxå.

Minestronesoppa 2dl 90 kcal

Mellanmjölk 1,5% 2dl 95 kcal

Hushållsost 26%, 1 skiva 34 kcal

Grovt Bröd, Olika Sorter, 1 skiva 84kcal

Morot, 1 st 50 kcal

= 353 Kcal per måltid

353kcalx3måltider = 1059kcal/dag

Rekommenderat: 1323 kcal om dagen för en startvikt på 71kg och målvikt 63kg

1059 Kcal är alldeles för lite så man får nog äta i sej lite mer också ser det ut som. Men det var ett litet räkneexempel i alla fall Glad