Dag 1
Idag är första dagen på min naturdiet kur. Blev förvånadsvärt mätt efter "frukosten".
Det ska fasen bara gå den här gången!!!!
klart det kommer gå =) håll ut nio dagar sen kommer det gå av bara farten =)
#0 kastanjen
Vad är det för naturdiet?
#1 silvery
Varför just NIO dagar?
för det är som jobbigast i nio dagar, och det är en bra siffra som inte låter lika mkt som tio, men ändå är typ tio =)

#2 den som de säljer i vanliga mataffärer. Det är ungefär samma sak som nutrilette men den heter natur diet.
Jahaa, då kör jag igång något liknande i morgon då….. 

DAG 2
Ja då var man inne på dag två. Första dagen gick relativt smärtfritt. Inget fusk! =)
Åt lite frukt men det tycker jag är helt ok, blandade även i lite frysta bär i mina shake så att det blev lite godare.
Idag ska vi hem till mina föräldrar och hälsa på så då krävs det lite mer diciplin att stå emot allt som de kommer att försöka bjuda på. Har köpt hem färdigblandade naturdiet som jag ska ha med mig. Kan tänka mig att äta lite grönsaker när de andra äter middag om de har det.

DAG 3
Det känns bra att dokumentera lite här hur det går så jag fortsätter med det ett tag till =)
Då går jag in på dag 3 nu.. än så länge har det fungerat bra. Var och shoppade med mamma igår. . . Var galet hungrig när hon och barnen skulle fika på glass så jag köpte en påse med torkade äppelringar.. ja jag vet att torkad frukt innehåller en hel del socker men jag tyckte ändå att det var ett ok alternativ.
Sen när de bjöd på middag åt jag lite ugnstektna rotfrukter med grönsaker. Max 1dl.
Under dagen har jag även ätit lite frukt och bär.
I övrigt har jag bara ätit mina naturdiet. Tycker själv att det jag har ätit är OK
#7 Håller med, även om det inte är kalasnyttigt med torkade äpplen så handlar det ju mycket om att bryta ens vanor och skaffa nya bättre, och du motstod ju glassen, så du klarade "uppdraget"

DAG 4
Ja då går man in på dag fyra nu då och jag mår TOPPEN! Idag känns det hur lätt som helst..
Men fy fasen vad jobbigt det var igår, det var den jobbigaste dagen hittils. Jag var konstant hungrig och ingen ork alls. Låg på soffan större delen av dagen bara för att överleva kändes det som =)
Men idag mår jag bara bra, hur mycket energi som helst och ingen överdriven hunger. Är glad att jag härdade ut igår!
toppenjobbat!! hejar på dej! :)

DAG 5
Hoppas ni inte tycker att jag är allt för dryg som skriver om mitt bantande varje dag men det hjälper mig verkligen =)
Jag kan säga att jag känner STOR respekt för de som gått ner mycket med hjälp av måltidsersättningar. Det är fasen inte lätt.
Förmiddagarna går som en dans men det vänder vid tre varje em och då är det verkligen ingen dans på rosor.
Ställde mig på vågen idag och tjuvvägde mig lite, väger mig eg bara en gång i veckan =) kan säga att det ser lovande ut än så länge!! Ska väga mig "på riktigt" på lördag och då avslöjar jag min viktnedgång!
Ha det gott alla och tack för att ni stöttar mig!

#11 Försök att inte väga dig då ofta, väg dig varannan vecka eller 1 gång i månaden. Jag vet att det är svårt, har lite samma problem ;) men man koncentrerar sig annars för mkt på vikten och blir sur för att man inte går ner ngt. Men om man tar det varannan vecka eller 1 gång i månaden, då går man ner mkt mer, eller det känns som att man går ner mkt mer :)

Hur går det?
Lycka till!!!! Du kommer att lyckas med din diet. Jättekul att läsa om din resa.