Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 944 ggr
IaMiaMaria
0

vet inte om jag orkar mera!!

Nu har jag tränat ordäntligt i fem veckor och vad har hänt, jo jag har gått upp fem kilo!! jag försöker att äta bättre, men lätt att det blir för mycket, men jag tränar mera.

Jag har tappat motivationen.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

När Du tränar bygger Du muskler. Men dock inte i samma takt som man "bygger" fett.

Du kanske samlar på Dig vatten av allt tränande?

Jag slutade att gå 6 km powerwalk om dagen.

Nu går jag 2-4 km powerwalk istället.

Bättre att göra det i mindre mängd än att köra över sig själv eller att inte göra det alls.

NU samlar jag inte så mycket vatten mer.

Har även börjat med nutrilett/allévo 3-4 ggr/dag. Och nutrilett/allévo + en lagom stor tallrik med sallad, gjord på honungsmelon, körsbärstomater, en gurka, ½ salladshuvud och någon msk olivolja över det, till middagen.

Är också en TYPISK överätare annars.

Visst trillar jag dit ibland! Men jag reser mig igen!

GE INTE UPP!

Emmsa
0

Mätte du dig innan du började med träningen?

Jag gick upp i vikt nu denna veckan, men minskade i omfång. Kolla måtten, du kan ha loosat fett men byggt muskler!

Ge absolut inte upp! Fick höra för ett tag sen (ta inte illa upp!) "Bättre att vara en aktiv knubbis än en otränad spinkis" Flört

Lycka till!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

IaMiaMaria
0

#2 Du har rätt =) visst är det bättre att röra på sig endå, men det blir ju jobbigt.

jag har börjat mäta mig, förra veckan, men tyvärr inte precis innan jag började träna =(

#1 ang. ditt blogg inlägg. Jag har tränat mycket styrka och det är ju inte så att man bygger muskler snabbt men man trycker in mycket vätska i musklerna och dte är det som väger, de säger att om man tränar styrka så tar det 6-8 veckor innan man ser en viktnedgång.

Nä jag ska väl inte ge upp, men det är otrligt jobbigt då det inte ger något resultat då jag kämpar för ett.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Emmsa
0

#3 förstår hur du känner dig! Jag är likadan själv…sen så har jag väl dessvärre lite dåligt tålamod oxå…det ska synas direkt, helst igår redan!

Kanon att du börjat mäta dig! Ta även bilder, det är superbra pep asså! Jag har tagit bilder framifrån, bakifrån å profil..med kläder och i bara under kläder. Även om jag inte tycker att det märks i kroppen i min egen känsla så kan jag faktiskt se på bilderna att magen hänger mindre och handtagen på ryggen har blivit mindre Glad 

Det är jobbigt…många gånger tänker jag -"Vad fan sysslar jag med?!? Ska det verkligen vara så här jävla jobbigt för att komma ner och hålla sig runt en "normal" storlek?!?!" Men man får bita ihop och pressa sig själv lite till och vara nöjd med att man gör något för sig själv, man investerar i sig själv och sin framtid..sen får det ta sin tid.

*kramar*

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Branneli
0

Muskler väger mer än fett !!

Märker du nåt på kläderna?? Måttbandet Flört…bättre än vågen !!

Ylva-Li
0

Jag tror såhär.
Ja du har gått upp 5kg nu i början för att du har omvandlat fett till muskler. Muskler väger mer än fett som alla säger. :)
Fortsätt att träna som du gör nu så är jag säker på att det snart kommer vända.
Och som Branneli skriver. Mät också på dig själv så ser du om något händer där istället för på vågen. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Mullibolla
0

Har du läst om Jonas Colting? Vår svenske triathlonmästare?

Han skriver en hel del om kost och träning på diverse sidor och bloggar.

Lägger in några länkar:

Här!

Och här!

Och här en länk till en artikel i BT om margariner!