Ny här inne!
Hej!
Jag har inte sett denhär sajten fastän jag varit medlem i iFokus ganska länge.
Jag kämpar för att få bort ca tio kg:s övervikt. De tre första kilona går bra men sedan blir det svårt. Sötsuget och hungern sätter in! Tidigare har jag gått ned 15 kg med hjälp av Viktväktarna och även på egen hand en gång. Så egentligen vet jag hur man gör.
Har ni några bra tips på att komma vidare efter de där första tre kilona…?
Mvh
Elisabet
Tack för välkomnandet!
Hmm…. jag försöker äta bra ( i alla fall just nu ). Idag har jag ätit mild lättyoughurt med djupfrysta jordgubbar + 1 dl special K till frukost och kaffe förstås. Nu till lunch har jag ätit en kycklingfilé med wokade grönsaker, lätt kokosmjölk (1/2 burk) samt en banan till efterrätt. Till mellan mål på förmiddagen har jag ätiti två st fullkornsskorpor och vindruvor (ja, jag vet att vindruvor ger mera kalorier, men de är bättre än godis). Det här är vad jag ätit hittills idag.
Det som är mycket svårt är att stå emot sötsuget och sug efter mackor som nog gjort att jag lagt på mig de här kilona.
Motion? Jag har tre st hundar men två är valpar som nu blivit sex månader. De små ska inte gå på jättelånga promenader. Det kan dock deras mamma göra så det gör vi ibland. Tyvärr måste jag erkänna att jag ofta fastnar framför datorn och blir sittande.
Jag har funderat på att skaffa en stegräknare eftersom den förmodligen sporrar till att gå mera.

Motion-motion-motion-motion
Ja, motion behövs! Jag tog mig faktiskt i kragen och gick en promenad med stavar alldeles själv igår eftermiddag.
Jag har använt stegräknare nu i en vecka och det fungerar jätte bra som en sporre för mig, bara att få till dessa rekomenderade 10000 stegen om dagen kräver en del motion och så måste jag ju tävla mot mig själv också. jag registrerar mina aktiviteter och steg på motiomera.se
jag har nog inte tränat och vardags motionerat så mycket som jag gjort denna vecka på länge.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Om du är pigg på att testa nåt nytt, så gå in på Kolhydrater i Fokus. Det är ett annat sätt att gå ner i vikt på, man drar ner på kolhydraterna och äter mer fett.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Tack för era tips!
Jag har provat att dra ner på kolhydrater i viss mån. Men, jag gillar att äta och tugga så det bästa för mig är, tror jag, att äta lite av allt.
Nu har jag i alla fall gått ner tre kg på en vecka genom att äta rätt och motionera. Så det är nu det blir svårare att gå ner. Jag är nöjd om jag minskar ca ett kg/vecka i fortsättningen.
Oj det var bra, toppen kickstart. Hejjar på.
//Maria
#8 Tack! Jag gör gärna detsamma!!
Eftersom jag är van att räkna Points så håller jag på med det nu med. Det verkar fungera hittills. Mitt problem är att om humöret dalar så vill jag bara äta. Helst mackor….
!
jag är precis likadan, dåligt humör = tröstätande. Men det gör ju inte saken bättre egentligen.
//Maria
sötsuget och suget efter mackor försvinner efter någon vecka med LCHF
Nä inte för mig.
//Maria
#11 Jag har ju inte provat och vet inte om jag vill det heller. OM jag står emot sötsuget i ca två veckor så har det nästan gett med sig. Men OM jag då äter något sött så vill jag bara ha mer….
Så just nu försöker jag bara att stå emot!
ofta när man är sugen på något sött så är kroppen egentligen törstig, drick vatten och gör något annat så ska du se att det försvinner snabbt osm attan ;)
Jag är jättedålig på att dricka vatten. Det låg jag o tänkte på i natt faktiskt, så nu ska jag försöka dricka mera vatten idag i alla fall.
Hej hopp!
Nu har jag varit på kattutställning i helgen och gått upp ett kg. Fint va
´!!?? Men, det är bara att ta nya tag igen och kämpa på.
Ha´det bäst nu!
Godmorgon!
Lite uppdatering. Jag gick upp alltihop som jag gått ner….
Nu har jag tagit tag i mig igen och kör en Nutrilett kur bara för att få magen att krympa och för att komma igång med viktiminskningen. Hittills har det funkat i alla fall.
Och gör det fortfarande….
!!!
Kul att det funkar! :) Har själv börjat med Naturdiet (I stort sett samma som Nutrilett) men byter ut två/tre av dagens mat (Av fem) mot påsar. :) Måste ha frukost för att inte döda någon. ;)
#19 Jag håller helt med dig. Frukosten är det bästa på hela dagen. Men, den här gången är jag stenhård så det blir bara pulver till frukost också
!!
Jag ska testa två veckors intensiv snart hade jag tänkt mig, sen gå över till frukost och något mer. Så får se hur många dödsfall det kommer vara de två veckorna. 
#21 Mannen sade just att jag blir lätt arg och sur just nu. Men, jag vet inte riktigt om jag håller med om det. Kanske lite rappare än vanligt för det känns som att man är mera på hugget när man är lite hungrigare….