Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 1323 ggr
Ebba-A
0

På god väg...

Kikade in här för att skriva av mig lite, och skriva om mina framsteg varje vecka :)

Har bestämt mig för att gå ner i vikt, har alltid vart överviktig. Har försökt flera gånger men alltid mist motivationen efter bara några dagar. Men denhär gången går det riktigt bra! Började i måndags och har redan gått ner ett halvt kilo.

**Veckans motivation:
**- Jag vill vara smal och våga visa mig i bikini när jag är i Spanien i sommar.
- Jag har blivit kär tror jag, och det verkar vara ömsesidigt. Har fått massa gulliga sms av honom, det har gjort mig jätteglad och sporrat mig att motionera mer.

Veckan framsteg: - Bara druckit vatten hela veckan, går jättebra! Förut brukade jag dricka juice till frukost, lättmjölk till lunch, oboy till mellanmål och lättdryck till middag. Nu dricker jag vatten istället.
- Slutat med vitt bröd. Förut åt jag ljusa rostmackor med ost och skinka till frukost. Nu äter jag ett bröd som ehter "GI-ruta" med färskost och äpple på.
- Motionerar varje dag. Oftast blir det att cykla 20-30 minuter eller gå långpromenad.

Är ganska stolt över mig själv just nu :)

Värd på Choklad iFokus

krasivis
0

Toppenduktig har du varit tycker jag! Om du fortsätter så här så kommer du att lyckas den här gången! Jag hejjar på dig!!

Ebba-A
0

#1 Tack :D

Hör och häpna: Innan jag började vägde jag 82.2, nu väger jag 78.2!

Hoppas det fortsätter vara såhär lätt :D

Värd på Choklad iFokus

trollabolla
0

Duktig du är! Lycka till med vikten och kärleken. Heja, heja!

IaMiaMaria
0

Du ska vara stolt över dig själv, det är ett viktigt framsteg. Glad

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Ebba-A
0

Nu har jag precis kommit hem från en lång och snabb "powewalk" med min mamma, som stöttar mig massor i dethär. :)

Dock tror jag vågen lurar mig? Vägde mig förut, tror klockan var runt ett då. Hade ätit frukost och allt flera timmar innan. Och ändå så stod vågen på ännu ett kilo mindre än igår.

Men jag ska sluta fixera mig vid vikten, den har inte så stor betydelse enligt mig. Utan det är hur min kropp känns och ser ut, men jag hoppas ändå kunna gå ner minst 10 kg till :)

Värd på Choklad iFokus

peaches
0

#5 Jättebra framsteg! Själv står jag still :D

Tror vikten kan pendla mycket under dagen också. Har fått för mig att bäst är att väga sig på morgonen innan frukost för att få mer "rätt".

Rätta mig gärna om jag har fel^

shintaida
0

Man bör väga sig på morgonen med tom mage, tom blåsa och tom tarm.

Det är mest rättvisande då, nämligen. Något att gå efter.

Det är så jag har fått höra och så gör jag med.

Lycka till!

trollabolla
0

Jag väger mig en dag i veckan, då efter total toabesök för "bäst svar". Dock är man ju aldrig helt tom i tarmen så lite extravikt finns det ju alltid.

Sen så väger man ju oftast lite mer under de kvinliga perioderna, brukar själv "gå upp" några kilon då.

[Tassy]
0

Jättebra! :)

I början rasar kilona av rätt lätt, sedan (enligt min erfarenhet) blir det ett stopp som är rätt svårt att ta sig runt, det är här många ger upp. Men det är bara att härda ut, det ger sig med tiden. Så vet du om det plötsligt tar stopp ett tag Skrattande

[Norrbysa]
0

Bra att mäta midjemåttet istället. Det säger så mycket mer än vågen.

Mitralis
0

#10 Håller med dej.
Jag har börjat träna lite mer nu. Vågen står till, men midja och stuss har blivit smalare =) Jag tycker att jag har blivit fastare i hela kroppen oxå, och det är ju trevligt, fast jag har inte gått ner många gram.

peaches
0

#11 Min våg står också ganska still, så jag mäter bara runt magen, antagligen har väl mina muskler blivit endel större :D eller jag hoppas

Emmsa
0

Heja dig! Glad

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Milka
0

Blir glad att läsa att du inte svältbantar, utan att du väljer nyttiga alternativ och motion i stället. Det är jättebra! Kul att höra om kärleken också :)

Branneli
0

Härligt !! Grattis !!

Bra initiativ att använda måttbandet,vågen är ej att lita på…trots allt väger muskler mer än fett Flört