Tränings forum
Jag funderar starkt på att starta en ny iFokus med fokus på träning, där alla från den som vill börja träna till den som tränar regelbundet är med och kan tipsa varandra om övningar, stretchning mm mm.
Men jag vågar inte göra det och jag kan inte skriva felfritt då jag är dyslektiker.
Någon annan som känner sig manad?
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag tror att Hälsa tar upp mycket träning etc. Visserligen inte fokuserat. :)
SvenA är blind, men har flera forum, så att vara dyslektiker tror jag inte är några problem.
Du kan ju använda felstavningsprogram innan du lägger ut artiklar, samt be medarbetare/medlemmar att hojta till om något är felstavat. :) (Stavning är ju viktigt på det sättet att det blir lättare för utomstående att hitta forumen via google etc.) Men med hjälp är ingenting omöjligt.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Bra tänkt !! Jag tror att vi förstår innebörden, även om det är felstavningar. Tro på dej själv & våga IaMiaMaria 

IaMiaMaria - Jag är också dyslektiker och jag är Sajtvärd på 2 forum, så om du använder tillexempel Word eller annat ordbehandlingsprogram då du skriver ansökan om att starta sajten, för texten "Om sajten", artiklar, osv så finns det ju en funktion där som kollar stavningen, sedan är det bara att klippa och klistra.
Jag tror absolut att du skulle klara av att driva ett forum, har ju sett dig förr på iFokus också så jag tror absolut på dig! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hur mycket tid behöver man lägga ner om man är Sajtvärd?
//Maria

#5 det beror helt och hållet på,alla lägger vi ner olika mycket tid på våra sajter, en del sitter kanske inte mer än någon timma per vecka medan andra (tex jag) sitter på iFokus mer eller mindre hela dagarna eftersom jag inte har så mycket annat att göra.
_**/Mvh Anne
Är det ett stort ansvar att vara Sajtvärd?
//Maria

#7 Visst har man ett ansvar, man har ju ansvar för det som finns på sajten och ansvar att föregå med gott exempel både på sin egen sida och på övriga iFokus (med gott exempel menar jag att man ska hålla sig till skrivreglerna), men jag tycker att det är väldigt enkelt och absolut inte ett tungt ansvar man har som Sajtvärd.
Står en del om vad iFokus "kräver" av den som vill bli Sajtvärd här http://www.ifokus.se/About/StartSite.aspx
_**/Mvh Anne
IaMiaMaria, jag kan hjälpa till och läsa/rättstava om du vill det. Jag kan även hjälpa till som Medarbetare på sajten, det vore intressant! :)
oki ja det vore ju toppen i så fall om jag hade någon Medarbetare.
//Maria
Det står att man ska få ett startpaket, vad menas med det?
//Maria

#11 Då de lägger upp sajten för att du ska kunna börja fixa till den så får du där med en artikel som du sen kan plocka bort, där det står vad som bör finnas på sajten innan lansering. Vet inte om det är det de menar med startpaket.
_**/Mvh Anne
Lycka till!!!