Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1577 ggr
[Stampelina]
0

Bantningspiller?

Jag är en tjej på 29 år som är 1.62 lång (eller kort, ha ha!) Jag väger mellan 65-67 kg och vill så hemskt gärna hamna under 60-strecket till badsäsongen. Mår som allra bäst kring 59 kg. Känner mig mer rörlig och smidig så.

Hur som helst. Jag har börjat på gym nu igen efter 6 månaders uppehåll, detta uppehåll pga ren och skär lathet. Jag har skurit ner på portionerna till normala tjejportioner från rätt stora kroppsbyggarportioner, hrm, he he…  Jag låter bli sötsaker och snacks men äter fortfarande samma mat, vilket består av normal "Svenssonkost", sallad och grönsaker, men även pasta carbonara om man säger så.

Vågen rör sig inte nämnvärt och det är därför jag nu ställer frågan här.

Finns det något bra bantningspiller för en tjej som jag? För att komplettera med träning och minskad kost alltså.

Jag vet att jag inte ska äta Alli från Apoteket eftersom det inte biter på en om man inte har ett BMI på över 28 och mitt ligger inte så högt. Jag vill ha en liten kickstart så man får känna sig lite sporrad att fortsätta, något som binder fetter och verkligen funkar!

Alla tips mottages gladeligen!

Skrattande

[Norrbysa]
0

Bantingspiller är oftast bluff och båg, antingen fungerar de inte alls eller så är det verksamma ämnet i för låg dos.

Jag kan dock tipsa om Allévos fiberkapslar som utvidgar sig i magen precis som andra måltidsersättningar.

Annars är det bara så enkelt på kcal in och kcal ut. Alltså vad du stoppar i dig och vad du gör av med. Glad

Lite andra tips:

• Chilli i maten - ger ökad mättnadskänsla och skruvar upp förbränningen.

• Kaffe och mörk choklad 80% höjer fettförbränningen.

• Ät frukost - behöver inte vara mycket men det sätter igång förbränningen.

• Ät mer protein - Protein håller dig mätt och ger byggstenar till musklerna. Välj magra proteiner. Kyckling, fisk och rökt skinka är bättre än köttbullar och korv.

• Skippa alkoholen. - saktar ner ämnesomsättningen och är väldigt kalori-rikt.

• Intervallträna - När du promenerar spring så fort du kan i trettio sekunder ca var femte minut. Detta håller din puls i förbrännar-zonen.

• Meditera/slappna av - Stress påverkar ämnesomsättningen.

• Vatten, vatten, vatten -Det är A och O för att må bättre och förlora vikt.

• Ät flera gånger om dagen - helst fem-sex gånger, men mindre portioner. Det håller igång förbränningsapparaten längre.

• Välj sojaprodukter - De är fulltankade med protein och kan höja thyroxin-nivåerna, som är viktiga för fettförbränning.

• Uteslut snabba kolhydrater - som ris och ljust bröd. De ger dig svajande blodsocker och godissug.

• Ät mer fiber - Dels ger de ökad mättnadskänsla, dels kan de binda fett redan i mag- och tarmkanalen.

flisan708
0

Hej!!!!

Varför inte prova någon form av lågkostdiet som exempelvis Cambrigde. Då får du denhär kickstarten du vill ha, sen får du chansen att förändra din kost därefter. Om du väljer den metoden så får du stöd av din konsulent för din kostomläggning. Vill tipsa dig om den metoden för den har hjälpt mig.

Kram Lisa

Ps Glöm bantningspillerna, du måste ialla fall göra din kostförändring. ds

farmorgreta61
0

Bantningspiller är väl till för dom som är överviktiga och då handlar det oftast om minst 15-20 kg. ¤-5 kg är väl inget att bekymra sig om tycker jag iaf