Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1229 ggr
shintaida
0

Har börjat om - igen!

Nu har jag börjat om IGEN med viktreduceringen.

(Tycker PERSONLIGEN inte om ordet "banta")

Har bestämt mig för att äta 5-6 ggr/dag. *puuh*

Detta för att jag - dels trillade över ett bra program - dels måste ändra mina matvanor (har jag märkt att jag måste, ätit för lite innan) för att få igång viktnedgången. Använder ändå Allévo/Nutrilett 2-3 ggr/dag, inkluderat i "mina" kalorier.

Så idag började jag på allvar!

Med det resultatet, att jag blivit vattenstinn i kroppen IGEN! *grrrr*

Men det får jag ta och se tiden an, helt enkelt.

Programmet som jag hittade, hitta Du här, om Du är intresserad:

Matdagboken

Där skriver man in motion, mat, vikt, mått kroppsfett, mm.

Och så får Du en summa på intagna kalorier, kolhydrater, proteiner och fett. Det räknar ut Ditt BMI, hur mycket kalorier Du bör äta på en dag. Ja, det är BRA, helt enkelt!

KANSKE lite klurigt att klura ut hur det fungerar, men det lär man sig på ett litet tag.

Där kan Du även PLANERA Din dag, dagen INNAN. Vilket gör det lättare att hålla sig i skinnet!

Branneli
0

När det blir igen & igen & igen…….är det ju att banta. Dvs, gå ner en "duktig" period & sen äta /röra sig som innan…dååå kommer kilo tillbaka…om inte lite till….

Byt livs-stil & lev så resten av livet Cool.

Kom på vilken livs-stil som passar dej !! Flört

shintaida
0

Håller ju på med det! Skrikandes Skrattande

Ylva-Li
0

Att hitta rätt livsstil är verkligen inte det lättaste. :) Alla har vi ju olika förutsättningar och alla metoder passar ju inte just oss.

Jag håller alla tummar för dig Shintaida!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

shintaida
0

*puuh*

Det behövs Ylva-Li!

Men jag är inte hungrig i alla fall. Tvärtom! Knollrar och bullrar i magen och är inte ens sugen på bullarna mannen min håller på att stoppa i sig! Skrattande

Branneli
0

F´låt om jag lät/skrev illa Skäms…. Det var en ren reflektion av det du skrev…

Hoppas att detta är ditt nya leverne & att du  kommer att känna dig "hemma" med ditt nya leverne !!

Visst är det en härlig känsla av att inte behöva vara hungrig Flört.

shintaida
0

Tack för att Du säger förlåt! *kramar om*

Jo, jag HOPPAS att jag KAN leva så här. Men det är SÅ MYCKET ätande, hela tiden. Planera, planera, motioner, motionera, äta, äta…osv.

Tur att jag är sjukpensionär, annars hade jag inte haft tid att viktreducera!

Branneli
0

Pust, tack för det Flört.

Jag läste vad jag skrivit….och insåg att det kan missuppfattas….

Imorgon är en ny dag , med nya möjligheterTungan ute

Morsan1
0

Önskar dig all lycka Shintaida!

Kram

[Tassy]
0

Lycka till! Jag hejjar på dig Skrattande

shintaida
0

Tack så mycket mina vänner!

Ja, nu har det gått en dag (ett dygn) sen jag började äta vanlig mat igen. 5 ggr/dag.

Resultat: + 2 kg!!

Men jag försöker att inte hänga läpp för det, för jag VET att det är vatten som kommit igen. Det känns, om inget annat.

Och att det kommer att lägga sig så småningom.

flisan708
0

Lycka till!!!!!!!!!! Du kommer att lyckas!!!!

Ylva-Li
0

#10 Bra att du är medveten om det. :) Vatten väger ju, men fett är det ju inte. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

shintaida
0

Nu har jag ätit fem gånger om dagen i fyra dagar.

Först gick det givetvis uppåt, men jag höll mig kall.

Idag visade vågen på ynka MINUS ETT HEKTO!

MEN, det tar jag som positivt. Blev glad för den lilla biten. Är nog det första steget mot mindre vikt. KÄNNS himla bra nu!

Nu har jag inte matångest längre. Och inte heller finns några regler, mer än att jag INTE ska äta MER än vad jag GÖR AV MED!

Enkel matematik. 3 huvudmål och 2 mellanmål. INTE avvika från det bara! Det är en regel, faktiskt. Den enda som finns.

Men jag använder Matdagboken än, för att få ett hum om hur mycket kalorier olika saker innehåller.

OCH MAN FÅR ÄTA AV ALLT!! *mums*