Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2511 ggr
Musiken
0

LCHF + piller?

LCHF gar ju som bekant ut pa att ata mycket fett och proteiner, vilket passar mig alldeles utmarkt da jag alskar maten och blir matt och belaten. Pa sista tiden sa har jag statt helt stilla dock, och jag funderar pa om det vart att kombinera LCHF (light-version, jag ater fortfarande gronsaker och godsaker emellanat) med piller som hindrar fettupptagningen i maten? Jag tanker inte prova reductil och allt vad de heter som ger "fett-diarreer" om man ater fett, utan nagot mindre "effektivt" om ni forstar vad jag menar?

Chestnut
0

Tror inte att LCHF + piller i stil med Allí eller reductil vore någon hit - dumpningar ska tydligen inte vara alltför trevliga. Men Liposinol skulle kanske funka, är snäppet lindrigare har jag uppfattat det som.

Med vänliga hälsningar
Chess

Allamej
0

Ska du ta något piller så ta ett som hämmar upptaget av kolhydrater istället :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Musiken
0

Allamej, finns det nagot sadant? Har inte hittat nagot namligen.

Och Chestnut, nej reductil eller nagot tanker jag inte ta! Mycket lindrigare grejjer :)

shintaida
0

Du borde fråga inne på Kolhydrater.iFokus, tycker jag allt. Dom vet mer - tror jag.

Musiken
0

Jo, kohydrater vet nog battre, men sidan ar sa stor att jag latt kanner mig valdigt liten och bortglod dar inne. Denna sidan ar lite personligare tycker jag :)

shintaida
0

Men här inriktar vi oss inte på ETT sätt att gå ner i vikt på.

Ville bara att Du ska vara medveten om det.

Jag har inget svar på Din fråga, tyvärr.

Det jag personligen vet av erfarenhet, är att man tyvärr ofta står stilla i vikten.

Jag åt LCHF i 2 år. 

8 kg ner det första halvåret och upp de kommande 1,5 åren. Sen slutade jag.

Nu äter jag efter kalorier och går ner!

Allamej
0

#3 Jag vet att det finns men jag hittar inte just nu…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ylva-Li
0

Fast reductil ger ju inte diareer. Det är ett av de lindrigare preparat som finns att få idag.
LCHF med fett-piller tror jag inte på. Det låter dumt. Då skulle jag nog hellre dra ner på fettet själv och forstätta äta LCHF.

Kolla om  du hittar nåt liknande piller allamej pratar om på apoteket eller nån hälsokost?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Allamej
0

Här är pillret jag talade om tidigare

Betty
0

Ehh själva grejjen men LCHF är ju att äta fett. Om du drar ner på fettet kommer du att bli hungrig och du ska INTE ersätta det med mer protein eftersom du kan förgifta din kropp. Jag följer inte själv LCHF men för mig låter det som en omöjlig ekvation att ata fett och sedan använda sig av tabletter som gör att fettupptaget blir mindre när hela dieten handlar om att äta mer fett…

Allamej
0

#10 Om du läser om pillren jag pratade om så ska dom reducera kolhydratsintaget istället för fettupptaget. Och det är helt i linje med lchf

Betty
0

#11 Det var inte till dig mitt inlägg var riktat  utan till grundinlägget där det frågades om LCHF och piller som hindrade fettupptagen i maten…