Hur ofta väger ni er?
Jag kan inte låta bli att väga mig varje dag, men jag vet att man inte ska göra detta. Orsaken……………. tja….kanske jag vill ha full kontroll över situationen och skulle jag gå upp ett hekto så drar jag i nödbromsen direkt.
Vilket är jättedumt med tanke på att man kan variera på några hekto per dag beroende på vatten i kroppen och när man var på toa sist osv.
Jag blir jättesporrad av att se hektona försvinna 
Jag har vägt mig en gång i veckan men ska dra ner det till en gång varannan vecka, för det är sådna skillnader så jag blir bara deppig av att gått upp så mycket även fast jag varit duktig.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag brukar väga mig på morgonen innan frukost utan kläder naturligtvis. Och på samma våg.
På något sätt så behöver jag vågen. Som en slags manifestation på det jag håller på med, att gå ner i vikt.
Sen har jag nog ett slags kontrollbehov………. 
Varje dag, men räknar bara måndagsvägningen. För mig är det ett skönt sätt att ha kontroll. Visst kan det diffa dag till dag - ibland är det bestående, ibland inte.
Varje dag och lägger in det i ett diagram i excel.
Är kontrollfreak.
// Shintaida
# 5 - Lägga upp diagram gjorde jag förra gången 
he he
#6 Ayena
Visst är det kul att se när det DALAR i diagrammet?! 
// Shintaida
# 7 - Jo precis! Man behöver liksom få en visuell upplevelse och bekräftelse!
#8 Ayena
Helt enligt min mening också! Det blir mycket roligare då och jag tycker att man har mer koll ändå. Både på vattnet OCH själva vikten.
// Shintaida
När jag hälsar på mina föräldrar, för min våg hade rostat så mycket så jag slängde den. :P Så blir inte särskilt ofta..
Visserligen bör man ju lita på att man går ner och inte behöva ha denna kontroll, men jag upplever den också som positiv och att som jag jobbar dubbelt aktivt med viktminskningen.
För min del brukar jag gå ner trappstegsvis, att jag står stilla och sen plötsligt försvinner ett kilo och sen står det stilla igen. Och hamnar man på en "platå" där det inte händer någonting, måste man vara positiv och bara invänta nästa "tapp".
Min våg är gammal och väger säkert inte lika från ena dagen till den andra, men trots detta så åker den fram varje morgon nu. Kanske man skulle investera i en ny…….
Det beror på…
Det beror på hur jag mår, mår jag för dåligt vill jag antingen inte se åt vågen eller så kliver jaginte av den… olika delar av mitt dåliga mående.
Annars kan jag väga mig varje dag, en gång i veckan eller inte alls och ändå vara nöjd.
Mår jag skit och jag inte snöat in i nåt ätstört beteende än så är vågen det första som ryker.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag väger mig varje dag, för vi har Wii Fit, och där gör man ett Body Test varje dag helst. Och då får man automatiskt veta sin vikt, från igår till idag så hade jag gått ner 0,5 kilo! Väldigt nöjd:)
Jag väger mig innan frukost, jag går på toa innan också, samma tid. Och det funkar för mig!
Jag väger mig varje fredag 

Jag väger mig stort sett varje dag. Men jag skriver upp vikten måndags-mornarna, så jag har åtminstone koll då om det bär uppåt eller neråt.
# 15 - Samma gör jag denna gången. Men förra gången ritade jag ett diagram som jag markerade dagligen.
Jag tycker att det ger en trygghet i att väga sig dagligen så att man ser om det är på väg att balla ur. (Eller så har man kontrollbehov, he he)
jag väger mig en gång i veckan hos viktväktarna.
sedan mäter jag alla mått samma dag då jag kommer hem.
funkar toppen för mig!
Visst kan man väga sig NÅGON GÅNG IBLAND! MEN om man tränar så bygger man muskler och dom väger mer än fett. Det bästa är att MÄTA sig enligt min tränare. Och jag håller med honom! Jag har slutat väga mig regelbundet för det blir bara ett stressmoment. Och jag känner och ser på måttbandet att det försvinner fett, fast det kanske inte syns på vågen alltid. Träna är hälsa, hälsa ofta som min tränare säger!
Inga-Lill
#18 Songhios
Jo, jag håller med.
MEN…..BEHÖVER man tappa VIKT för att avlasta lederna, då är det INGEN bra idé att börja bygga muskler (vilket jag inte klarar ändå för ledvärken) för då är tyngden där I ALLA FALL.
Då är vågen en vän, ska du veta - eller ovän! 
Usch, så tråkigt med ledbesvär. Ja, det blir lite av catch 22, hur man än vänder sig har man ändan bak!
Har Du testat vattengympa någon gång? Det är en mycket "snäll" effektiv träning om man har ont. Man får aldrig träningsvärk heller. Jag körde 2 ggr i veckan och gick ner 3 kg innan jag klev in på gymet. Gym har också välutbildad personal som kan hjälpa till med ett bra program som är bra för var enskild persons problem. Även kost rådgivning. Jag VET att det fungerar, min dotter har gått ner 50 kg (FEMTIO) med hjälp av gymet + omläggning av kosten. Hon hade enorma problem med sina knän men nu är hon bra. Från storlek 54 till 38, det är en befrielse för en ung tjej.
Hoppas Du hittar Din väg,
Kram Inga-Lill
#20 Songhios
Tack så mycket!
Ja, just nu håller jag på med att kämpa mot vattenvikt. Jag kunde stiga med 3 kg över EN NATT!
Men sen jag började med VLCD (Vey Low Calorie Diet) igår, (nutrilette), visade sig INTE vattenvikten i morse!
Skumt, men sant.
Jag är ingen gym-människa. Är för tillbakadragen för det. Men tack för tipsen!

Jag väger mig 1 gång i veckan och ibland varannan vecka. Just nu är det inte så roligt att väga sig eftersom jag inte går ner, men jag går inte upp heller som tur är. Däremot har mitt BMI ökat pga att jag har krympt minst 2 cm. När man blir äldre växer en del nedåt.
Jag var LIVRÄDD när jag började på gymet. Trodde att det var bara smala, smala bruttor med senaste nytt i modebranchen som gick där. Men ack vad jag bedrog mig! Vi är ALLA åldrar och tjocka och smala om vartannat och vi har bara SÅ kul. Stretchen efter ett pass är underbar och man känner sig så nöjd med sig själv. Ikväll har jag varit på ett 25-min spinning pass med min dotters sambo. Man tar bara i hur mycket man själv orkar.
Nåväl, nog om gym! Tänkte på en sak, har Du testat zonterapi någongång? Jag har problem med min mage till och från (länge sen sist nu)ont så man går dubbelvikt, uppblåst så inte byxorna går igen. Så jag testade zonterapi fast jag trodde det var humbug att bli klämd under fötterna och bli bra sen!
Men VILKEN reaktion det blev! Vaknade på natten och kräktes som en tok. Helslut i ett par dar efter men sen vände det och jag blev BRA imagen. Helt otroligt. Så kanske en del med dålig matsmältning och andra krämpor kan få hjälp och få igång förbränningen? Det är kanske värt att pröva?
Jag känner mig som en "frälsare" men jag VET och har sett många få ett bättre liv med träning och zonterapi. Så om nån endaste en ville testa och få positivt resultat skulle jag bli så glad.
Kram/Inga-Lill
"Jag kan inte låta bli att väga mig varje dag, men jag vet att man inte ska göra detta. Orsaken……………. tja….kanske jag vill ha full kontroll över situationen och skulle jag gå upp ett hekto så drar jag i nödbromsen direkt.
Vilket är jättedumt med tanke på att man kan variera på några hekto per dag beroende på vatten i kroppen och när man var på toa sist osv.
Jag blir jättesporrad av att se hektona försvinna"
tycker nog du ska passa upp lite där, sånt beteende brukar sluta i ätstörningar…

När jag började med GI-metoden vägde jag mig varje dag. Nu gör jag det bara en gång i veckan.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
TS:
jag väger mig varje morgon innan frulle precis som du. jag vill oxå ha kontroll och har jag ökat för jag åt för mycke dagen innan så blir jag deppig. man tävlar nästan mot sig själv.
Svar på din fråga hur ofta jag väger lite i månaden, dt är nog bara ett par dagar har jag märkt. jag skriver upp varje dag i min almenacka vad jag väger - så säg 3-4 dagar i månaden.
själv då??
Jag väger mig så fort jag ser en våg, därför har jag valt att inte ha en våg i hemmet.
väger mig 1gg/ v o håller mig till en o samma våg.
Det är jättekul att se hur man går ner efter att i över 10 år bara gått upp.. så vikt o midjemått 1gg/v.
ibland händer inget förståss
men det får man väl ta så länge det inte går upp.