Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1336 ggr
Faidra
0

Magträning

Hej!

Jag undrar om det är någon som har något träningstips för att få platt mage? Jag är typ hyfsat smal men det är inte min mage

[Tassy]
0

Rejält raska promenader, jogging, stavgång/powerwalk är ju det som tar en hel del page samt bränner fett. Även crosstrainer/orbitrek tränar mage en del.

Tyvärr kan man inte bränna fett på bara ett ställe, så det är hela kroppen du får träna i såfall.

Tränar man enbart magen så visst får man magmuskler, men fettet ligger kvar utanpå om man inte arbetar bort det :) sen kan man bli snedtränad och få problem om man inte fördelar träningen jämt över kroppen.

Olika varianter av situps fungerar som magträning, sedan kan du göra "hängbron", man står på tårna och underarmarna (som ska vara axelbrett isär utfrån kroppen, tänk på hur man står när man gör armhävningar fast stå på armbågarna och vila på armarna) sedan hänger du så tills du inte orkar mer, och upprepa 3 gånger.

Om kilona gjärna sätter sig runt magen så kika på maten du stoppar i dig, mackor till exempel och dåligt fett ger bukfetma.

Hoppas du fick lite hjälp Skrattande

Faidra
0

Tacktack!

Hausswolff
0

Varför kallas det "hängbron"? Det ger ju ganska missvisande signaler då man absolut inte ska _hänga_ med kroppen. Du ska istället spänna kroppen så att den är helt rak, eller möjligen, om du blir trött, höja rumpan något. Du ska INTE svanka minsta lilla, det är skadligt för kroppen!

[Tassy]
0

#3 Ingen aning om varför det kallas så, det var vad min sjukgymnast kallade den. Men du har rätt i det du säger, man ska inte svanka. Bra att du förtydligade Glad