Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2628 ggr
trollabolla
0

Bieffekter av VLCD?

Har ju börjat byta ut måltider mot VLCD, kör alltså inte en ren kur. Har märkt att kvalitén på mina naglar har blivit urusel! Enda boven jag kan komma på är VLCDn då.

Någon annan som upptäckt mindre roliga bieffekter av VLCD?

shintaida
0

Vattenfyllning av kroppen på grund av omställningen.

Emmsa
0

Kan vara VLCD:n, men skumt att dom blivit sämre…för nu får du ju verkligen i dig alla vitaminer å mineraler. En annan grej man kan märka av sen, om man VLCD:ar en längre period, är att när man återinför proteiner så kan man tappa lite hår…inga fasliga mängder, men man märker att man fäller mer. Inget FARLIGT alls…bara kroppens sätt att reagera på omställningen.

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

[LiisaDagger]
0

Jag fryser rätt mycket när jag kör ren kur.

shintaida
0

Det är väl fettet som försvinner, tror jag.

Det är som en isolering.

[LiisaDagger]
0

Det kan ju vara så att kroppen går på sparlåga när man inte tillför den mer än ca 500 kcal per dag.

Jenni70
0

Hej.

Om jag inte har missförstått allt… Om man inte kör hela kuren och kommer ner i ketonfasen så är risken överhängande att hamnar i sk svält.

Får du all näring som du behöver i din kost ?

Hausswolff
0

#6 Svält hamhnar du ju i ändå eftersom du inte tillför kroppen essentiella näringsämnen. Nånting måste den ju ha och bryter således ner dem från kroppen istället, dvs. både fett och muskelmassa försvinner.

millapilla
0

Fryser också. Men har blivit piggare dock!Glad

Gerbilflicka
0

Ont i huvudet och njurarna dag 2-3, men det gar over direkt efter dag 3. Sen fryser jag mer.