Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1305 ggr
Ylva-Li
0

midsommarmat

Hur åt ni i midsommras? Åt ni nyttigt eller passade ni på?
Vi åt som vi brukar på midsommar. Sill och potäter till lunch. Jordgubbstårta till fika (pust..) och sen grillat till kvällen. Mycket gott, förstås.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Tassy]
0

Sill och potatis slank ner här med. Lite grillat blev det också, men åt mest sallad. Sen blev det kyckling/tonfisksallad också, och en liten bit marängtårta har jag fuskat i mig. Skäms

Jag har slarvat jättemycket på senaste, har gått upp 4 kg Skrikandes

annemaria1962
0

vi åt det på vårt eget vis! rökt rådjursstek med gräddstuvad spenat och nypotatis. sedan ev gräddtårta med bl.a färska jordgubbar på. o de var hur gott somn helst. Skrattande

Halvdansken
0

ôv…midsommar…bor i Danmark och det firas inte här.

Men jag tycker gott att man kan fuska, på ena eller andra hållet, om det är det är nåt särskilt. Jag är ju LCHFare, men visst skulle jag käka potatis till sillen på midsommar. Och jordgubbar…

Så jag tycker väl att det är ok att ta lte gräddfil, om men nu inte käkar fett.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Branneli
0

Många avsteg under helgen Oskyldig….planerade avsteg…..

Men idag är en ny dag med nya möjligheter Flört

[Tassy]
0

#3 Hur ser man på sill ur LCHF synpunkt? har fått för mig att vissa inläggningar kan vara väldigt kolhydratrika men har aldrig kollat efter, så passar på att fråga nu :)

Halvdansken
0

Sillen i sig är bara bra, problemet är att många inläggningar har i mycket socker. Så beroende på hur strikt man är, så får man leta upp en med minst socker, alternativt göra själv.

Själv är jag inte särskilt strikt, jag dricker tex öl. Det är väldigt stora skillnader.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Tassy]
0

#6 tack för infon, då var det som jag trodde :)

Ylva-Li
0

#2 Och huur gott lät inte det?! *dregglar*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[LiisaDagger]
0

Hur många kalorier innehåller en bit löksill egentligen? Är en stor sillälskare och tar gärna 2-3 bitar till frukosten.

Hausswolff
0

#9 Mellan 200-250 kcal/100 g beroende på lagen…