Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 11978 ggr
[LiisaDagger]
0

Viktuppgång vid mens?

Alltid alltid, ca en vecka inna den där tråkiga veckan i månaden känner jag mig plufsig, uppsvullen och allmänt jätteful! Vad beror viktuppgången på, jag har hört att det är vätska i kroppen men come on! Allvarligt, kan man samla på sig så mycket? Inte nog med detta så är jag skithungrig, jämt, skulle kunna äta hela tiden känns det som. Dessa problem började jag få efter att jag slutade med p-pillrenra. Några andra här som får samma symtom som jag och finns det någon hjälp att få?

[Norrbysa]
2

Samma här… *ryser* Kan inte ens knäppa byxorna ibland för att det blir så illa.

Jag har en våg som mäter både fett och vatten och jag går från ca 49-50 enheter vätska till ca 52-53 enheter enligt min våg när jag har mens. I vikt brukar det röra sig om 1, 2 och ibland 3 (!) kg.

Det ska tydligen finnas hjälp. Det finns receptfria läkemedel på både apotek och hälsokost. Jag ska precis börja leta o testa.

Det är ju inte bara vikten som är jobbig. Blir trött och knasig i övrigt oxå. Hudproblem osv osv..

Google är min vän. ;-)

[LiisaDagger]
1

Hundproblemen ja, finnar, flammig hy gaaaah! Det är verkligen inte roligt att vara kvinna ibland. Men det känns skönt att det finns andra där ute med samma viktproblem som jag. Att man inte bara inbillar sig saker menar jag. Eller att man har gått upp i fett och skyller på mensen. Inte för att jag tror att man kan gå upp 3 kilo på bara några dagar förstås…

[LiisaDagger]
0

Förresten, hittar du något bra läkemedel får du gärna skriva det här. Skulle uppskattas mycket.

shintaida
1

Jag har samma problem.

Men jag har två veckors PMS och en veckas mens och en frivecka. Dvs att jag går MER upp i vikt än ner, varje månad.

Äter FURIX, vattendrivande, varje dag. Kan kissa ut mellan 1,5 och 3,3 KG vatten på mindre än fyra timmar - VARJE DAG, under PMS:en och mensen.

Men när jag tog P-spruta (slutade för fyra år sen med dom, mycket biverkningar), så kände jag inte av dessa viktvallningar, om man kan kalla dom det.

Sak ringa till Mödravården och be om råd, för så HÄR kan vi kvinnfolk inte ha det!

trollabolla
1

Kan "gå upp" dryga fem kg före och under mensen. Tycker dock inte det känns om byxorna, men de är ju redan uttöjda så. :D

[Mharya]
0

Jag har precis samma problem sorgligt nog. :( Jag har inte orkat bry mig så mycket, hehe. Sån't är väl livet? :P Det är många som lider av samma sak så. :P

Håller också med #5 det känns inte om byxorna, men dem finns där… på vågen… :/

Callisto
1

Har aldrig kollat på vågen men däremot i spegeln. Jag blir alltid uppblåst, har hemska värkar de två första dagarna, får finnar och flammig hy. PMSen gör mig ju inte någe trevligare heller blir så arg och sur och har det allmännt hemskt