Vikten ner vid värme?
Stämmer det att man har lättare för att gå ner i vikt vid värme?
Ja, att vatten försvinner förstår jag.
Men att FETTET skulle "trilla" av en lättare, menar jag.
Om man jämför med vintern, så "sparar" man väl fettlager för att hålla värmen, eller?

För det första så svettas vi ju mer på sommaren så där försvinner nog en del, sen så äter vi oftast lite mindre då det är varmt + att vi är ute och rör på oss mer i det vackra vädret
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fast en del äter mer kolhydrater på sommaren. Det går man upp i vikt av

Jag trodde det var tvärtom, att man gick ner mer vid kyla, eftersom det då går åt mer energi för att hålla kroppen varm. Det här förutsätter såklart att man uppehåller samma mängd kost och motion oavsett temperatur.

Har läst samma som #3. Ett viktminskningstips jag hört är att sänka värmen hemma
.
Jag går ner i vikt lättare på vintern iaf :) är det för varmt blir jag liksom alldeles "pluffsig", nån som förstår vad jag menar? 

Sänker man temperaturen utanför kroppen måste kroppen jobba hårdare på att hålla uppe temperaturen inuti och det går alltså åt mer energi till det. Visst kan man förlora vikt om det är varmt, vattenvikt!

Att man går ner i vikt vid kyla är så minimal, om du verkligen inte råfryser…
Man borde ju göra av med energi oavsätt om man svettas el fryser tycker jag, vid värme jobbar väl kroppen för att inte bli överhettad och vid kyla går energin åt till att hålla organen igång…

Metabolismen påverkas inte på det sättet av temperaturen omkring oss. Fryser vi går det åt mer energi än om vi svettas, men om vi fryser så pass så går kroppen till slut ner på sparlåga så det är ingen effektiv bantningsmetod.
Jag kan däremot tänka mig att man går ner i vikt på sommaren om det är varmt för att vi inte är lika benägna att äta då. Kroppen behöver främst vätska och vi dricker mer än vi äter när det är varmt. Om det man äter däremot är onyttigt så jämnar det i regel ut sig…