Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 816 ggr
Hanna33
0

Deltagare till mindre studie sökes!

Hej!

Jag läser till beteendevetare och håller på med min b-uppsats i psykologi. Jag ska undersöka om det finns skillnader i hur mycket "karaktär" och viljestyrka människor som går ner i vikt med lågkalorikost jämfört med LCHF-kost anser sig behöva uppbringa.

Ni på forumet som äter lågkalorikost och kan tänka er att ingå i studien, vilket sker genom att du besvarar en enkät vilket tar ca 5-10 minuter - maila mig snarast så skickar jag er enkäten! Det råder brist på deltagare som äter lågkalori och uppsatsen ska strax vara klar…

I den färdiga uppsatsen kommer alla deltagare naturligtvis att vara helt anonyma.

Kriterier: Du bör ha ätit eller försökt äta kalorisnålt minst tre månader. Det spelar ingen roll om du haft en tillfredsställande viktnedgång etc - fokus för studien är din upplevelse av kosten!

Du bör inte ha deltagit i någon grupp, gått hos rådgivare eller något program irl utan försökt klara detta på egen hand eller ev med stöd på nätsajter.

Jag är oerhört tacksam för svar så maila mig gärna omgående. Jag behöver 40 deltagare och kommer att göra ett nytt inlägg här när kvoten är fylld. Så tills dess, maila mig ditt intresse på

frispel@gmail.com redan idag! Och misströsta inte om svaret dröjer - det kan ta tid att besvara allas mail men det kommer! Dröjer det mer än en vecka - maila mig igen!

Många hälsningar och tack på förhand! / Johanna T