Jag dricker för mycket!
Var hos läkare häromdagen.
Vi gick igenom vad som kunde vara fel, eftersom jag inte går ner i vikt. Trots bantning.
Det visade sig bl a att jag DRICKER för mycket!
Både vatten och kaffe.
Sen tog dom prover på olika hormoner, njurar, lever, sänka, sockerprov (vilket var 6,9 på FASTANDE mage). Kanske lite högt.
Det var i onsdags.
I dag, fredag, så har jag börjat att gå ner i vikt!
Det jag gjorde, var att dra ner på mitt vätskeintag, helt enkelt.
Så lätt det kan vara!
Men det är/finns något mer fel i alla fall. Det är helt klart.
Så tänk på det - drick INTE för mycket och tro att Du är duktig, men inte går ner i vikt!

Menar du att vattnet och kaffet höjer blodsockret? Det verkar konstigt, för jag är en kaffemoster av stora - ENORMA - mått och mitt blodsocker ligger ständigt mellan 4 och 5.
Jag tror snarare det beror på vad man äter, men det är min teori.
Nej, jag menar inte att det skulle höja blodsockret.
Dom vet inte vad det beror på, helt enkelt. Får provsvar i nästa vecka, får jag hoppas.

I så fall skulle jag tippa att det beror på vad du äter, för nåt annat finns det väl inte?
Hoppas det går bra i alla fall!
Skulle nog behöva få i mig mer grönsaker och fibrer, tror jag. För det är jag dålig på.
Men annars äter jag normalt.
Tar mina vitaminer och allt dagligen.
Ja, *suck*, hoppas dom kommer fram till något.
Tack för omtanken!

Jag vet att du är inne på den tanken, men själv vet jag ju att fibrer skadar tarmen och att många grönsaker har högt kh-värde och alltså höjer blodsockret, så för mig låter det knepigt.
Vi får alla hitta den väg som vi tycker är bäst så jag säger lycka till! 
Jamen, när jag tog proverna, hade jag INTE ätit NÅGOT ALLS!
ÄNDÅ var sockret högt. Det är DET dom tycker är så underligt.
Inte kan väl så kallat gårdagens kolhydrater sitta i över en hel natt? Eller?
Ja, jag vet inte.
Vet Du, Mullibolla?
#6, ingen anledning till att bli otrevlig. :)
Sen kan det väl vara livsfarligt att dricka för mycket? För mig jag läste en artikel om det ett tag sedan.
Skönt att du kommit underfund med att du dricker för mycket Shintaida. För för mycket är ju inte bra.. Minns att det var en drive för många år sen att man skulle dricka och dricka. Varenda en gick omkring med flaskor och sörplade fast man inte var törstig. Det är mindre bra. Drick med förnuft. :)
Men, vad jag tänker på är om du trots allt ÄR törstig? Och om sockernivån är lite förhöjt. Kommer de fortsätta utreda om diabetes möjligen?
*håller tummarna att du får svar*
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#7 trollabolla!
Det var INTE min avsikt att vara otrevlig!
Det var bara en fråga som inte JAG har något svar på!
Jag vill ju bara veta hur LÄNGE kolhydraterna finns i kroppen innan dom kommer ut, eller vad dom nu gör.
Och Mullibolla har ju varit med i gamet länge och då tänkte jag att jag kunde FRÅGA henne om hon visste!
Ledsen att det togs på det viset.
Ber om ursäkt!
#8 Ylva-Li
Ja, jag är väldigt törstig och jag HOPPAS att dom fortsätter att utreda om jag fortsätter att ha höjt blodsocker och fortfarande är så GRYMT törstig!
Ok, jag måste nog vara den som ställer frågan… Kan det inte vara diabetes? eller en början till det? När får du veta det?
Om man går omkring med en onaturlig törst så är det ju något som är fel. Min första tanke springer till njurarna men med tanke på blodsockret så är nog diabetes den närmaste lösningen.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jo, tanken har slagit mig. Även njurarna.
Men tills jag får svar, så skjuter jag det ifrån mig.
Har tillräckligt med problem utan att få det med. 
* Har diabetes med vattenansamling att göra?
Törsten vet jag, men inte det andra.
Ringde VC idag och njurprovet var bra, men levervärdet var BÄTTRE inte inte BRA.
Hormonproverna var inte färdiga.
Ingen läkare hade tittat på proverna än.
* Sen undrar jag om man kissar mindre när man har diabetes eller början till det.
* Undrar även om man blir mer sugen på sockeraktiga saker när man har diabetes.
Hoppas någon av er vet och kan guida mig lite.
Tacksam för svar.
Hm ingen aning faktiskt om man samlar vatten vid diabetes. Normalt sett tror jag att man kissar mer iom att man dricker mer. Men då ditt sockervärde är lite förhöjt så tycker jag inte att man ska utesluta det helt iaf. :) Värt att fråga läkaren om iaf.
Jobbigt när det är semestertider nu och allt tar lång tid.. :(
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||