Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoperationer
Läst 3669 ggr
Mymlan
0

By pass operation

Kan man få sådant i annat EU land?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Bulle
0

Varför inte ta en i Sverige?

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Mymlan
0

Men då de nekar fast de säger ens kropp är sjuk?

Bulle
0

Jag förstår inte? Kreterierna är att du ska ha BMI över 35, ha provat gått ner själv och med hjälp av dietist eller läkare. Om du har detta och din läkare säger nej stå på dig eller skriv till ett sjukhus som gör operationen.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Mymlan
0

#3 Jag har ett BMI bra över det och det är sjukhuset som utför dessa operationer som nekat mig.

Mervi
0

Vad har dem för förklaring till det.?

Mymlan
0

#5 Ingen fick vetskap via brev de sände mig till psyk, psyk vet ej vad de ska göra.

Tyckte det var nervärderande för hur många stora/feta mår inte dåligt?

Mervi
0

Jag har hört att de kräver att man skall vara psykiskt stabil för få operation. Jag kan ha fel. Hoppas du kan få din operation om du vill ha den.

Har du provat LCHF? Det är många som gått ner med den kosten.

Bulle
0

#7 jamen hur vet dom det, tänker om jag har problem men aldrig varit inne på psyk så kan de inte veta. Man ska ju få träffa psykolog men det har inte jag fått än och jag har fått ok.

#6 Om jag var du skulle jag kräva och få veta varför sen skulle jag prova annat sjukhus.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Mervi
0

Det vet inte det om man inte varit i kontakt med psyk så klart.

Det är något som framkommit kanske.

Att träffa en psykolog när man söker operation är väl något annat än att haft psyk.problem innan. Jag tror att de resonerar som så att man måste vara i balans för att klara den påfrestningen en operation är.

Jag hoppas att TS kan komma i kontakt med ett annat sjukhus och att det ordnar sig för henne.

Allamej
0

Dom vill vara säkra på att du vet att operationen innebär en enorm förändring, att den i sig självt inte är botemedel för allt som är jobbigt och fel i ens liv.

Men stå på dig,

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mymlan
0

#10 Det vet jag ju redan. Man hägrar ju inte precis en stor magoperation med de risker som kan bli av att nedsövas etc. Samt man hört de som gjort denna operation och blivit sämre av den.

Men om jag inte får detta så kan jag vara död om 1 år eller så pga min fetma.

Bulle
0

#11 Ja det finns ju risker med operation men det finns risker att leva så här med, så jag är villig att ta risken.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Allamej
0

Jag kommer ju att om opa mig från min vertical gastric banding till en bypass eftersom mitt band har växt in i matstrupen. Jag gör en GP för att det är en betydligen enklare operation är att rekonstruera min normala magsäck pga de komplikationer jag har.

Hade det varit enklare att ge mig tillbaka en normal magsäck så hade jag tagit det alternativet…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bulle
0

Jag har hört tt många som gör gastric banding till slut gör en GP.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Allamej
0

Jo det är ju väldigt vanligt… inte bara för att min sorts komplikation är rätt så standard utan för att den har extremt högt "återfall" i vikt…