Kilo + midjemått
Kanske är olika för person till person.
Men hur mycket minkar man i midjan ungefär för varje kilo man går ner?
Aha okej, tack för svaret :)
#1 du kan förlora massvis i midjan osv, utan att det egentligen syns på vågen.
Det har hänt mig nu! Är så frustrerad, folk säger att jag har gått ner i vikt men vågen visar ingen skillnad.
som sagt kan det vara induviduellt. men då man tappat fler kilon och ser på genomsnittet hamnar det ofta på runt 1 cm per kilo, enligt min erfarenhet i alla fall :)
Sen kan det ju vara så att man tappar kilona på olika ställen, jag har gått ner 4 kg men inte en cm runt midjan ännu, utan bara på rumpan, midjan kommer sen och brösten sist.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jag har tappat 6cm om midjan på 8 dagar, har dock inte vägt mig men jag tänker nog kanske inte göra det än på ett tag heller, måtten får visa framgången :)
#8 Oj, det va inte illa!!
Ofta tycker jag att folk går ner dubbelt så många cm som kilon. Eller trippelt. T ex 5 kg o 10 cm, eller 5 kg o 15 cm. Ungefär nåt sånt brukar jag se.. Det är väldgigt mycket lättare o se på midjemått än vikt om man blir smalare, tränar man ökar ju muskelmassan därför kanske man går upp på vågen men ner i midjan och det är ju det som är huvudsaken. :)
Jag gör också så att jag inte väger mig, jag mäter istället, och jag har minskat med 5 cm :) En bra början iallafall, förhoppningsvis gick jag ner lite denna veckan pga ridläger! :D