Hurra!
Gjorde en Gastric By-pass för 4 månader sedan. Ångrar inte en sekund mitt beslut. Har mått hur bra som helst. Har efter operationen tappat 21 kilo och det känns jätteskönt. Allt har blivit mycket lättare. Roligt att få inhandla nya kläder i mindre storlek.

Grattis! Hoppas att det fortsätter fungera bra för dig 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vad kul
!
Skönt att du mår bra.

Grattis jag ska göra en i höst, längtar så.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

Ja det har jag alltid undrat över med, hur fungerar det att äta så små portioner? och om man är törstig tex? man bör ju dricka ganska mycket vatten, hur får man i sig ca 2 l vatten om dagen. 
Föresten GRATTIS till viktnedgången och att du mår bra! Jättekul att läsa.
Sajtvärd för mitt eget liv

Man får nog mer eller mindre leva med en 500 ml petflaska i handen tror jag. Små slurkar ofta. Maten trodde jag skulle bli en megaförändring men efter dietistkursen så var det i stortsätt att man kunde äta samma men mindre och ofta, tror inte man försöker trycka i sig pizza och hamburgare dock, man genomgår ju en ganska stor op på kroppen. 6-7 gånger ska man äta och det betyder inte 6-7 lagade mål, det an vara smått mellanmål, så som man igentligen ska äta.
Jag började kika in på GBP för ca 5 år sen men var tveksam, dessutom var BMI gränsen högre idag är den på 35. Jag ringde Danderyd för de skulle vara duktiga. Frågade hur man skulle bära sig åt för att bli en kandidat. Man kan gå till sin läkare få en remiss eller skriva ett brev själv om vilka metoder man försökt och om man har viktrelaterade besvär. Sagt och gjort jag skev ett i November 2008 och i våras blev jag kallad till första besöket och nu står jag i kö. Det trodde jag aldrig.
Jag är 157 cm och väger 87 kg alltså BMI 35,3, på håret. Om jag skulle ha fått vara med på tidigare BMI som var 40 skulle jag behöva väga 100 kg.
Jag köpte en bok som heter Operation: Nytt liv av Hanne Kjöller kan rekomendera den.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

Grattis!!

Intressant att läsa Bulle. Jag har läst om Anna Book också och hennes operation gick ju bra + att hon tappat mycket i vikt.
Man kan inte riktigt föreställa sig hur det skulle vara att bara kunna äta några matskedar mat och sen känna sig mätt.
Sajtvärd för mitt eget liv