KLÄDER
Jag såg något program häromdagen om några kvinnor som åker runt i england och försöker få modeföretagen att skapa fler passande kläder för "stora" tjejer. De vill inte att vi storvuxna skall få stå ut med "tälten".
Fin idé men när de kom till de "snygga" kläderna de istället fixade som vi skall ha på oss så blev jag besviken. Mestadels handlade det om klänningar osv. När tjejerna skulle ha på sig klänningarna så skulle de ha både gördlar och kroppsstrumpor på sig. Och alla kläder skulle de ha högklackat till.
Vill man inte se snygg ut till vardags oxå? Och jag kanske pratar för mig själv - men att ha höga klackar när man är överviktig (20-30 kg) är väl inte att rekommendera, iallafall inte till vardags.
Jag skulle vilja se snygga vardagskläder till mulliga som inte kräver högklackat utan en bara en vanlig fotvänlig sko.
Själv har jag funnit en favoritöverdel nu och det är en typ av tunn topp/tröja som är pösig men som antingen blir tajtare på höften eller har en bred mudd nertill som sitter åt runt höften. Då syns inte magen och man känner sig sval och snygg. Har dock funnit ytterst få sådana här toppar/tröjor. Var inne i en affär och fann en, frågade om de inte har fler sådana typer av tröjor och det sa hon att de haft men att de går åt snabbt som attan.
Jag skulle vilja se mer sådana! Vet någon om någon affär som har den typen av topp så tipsa gärna mig.
Vilka är era favoritkläder annars till vardags som ni känner er snygga ut i?