Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1649 ggr
[Mharya]
0

Gå ner i vikt

Jag behöver akut hjälp kan man säga. Jag är 14 år och är 1.60 och väger ca. 58-59, det hoppar lite då och då. Jag vill gå ner 5 kilo i sommar, innan skolan börjar. Någon som har tips på hur man snabbt går ner? Vill vara nöjd med mig själv och en dag känna att jag inte behöver dölja min mage utan att jag är snygg. Någon som kan hjälpa mig?

Lasttime
0

Du är 14 år och i puberteten. Det är helt naturligt att vara lite rund över mage och övriga "mittpartiet" då. Det försvinner när du blir äldre om du fortsätter att äta bra och motionera. Ditt BMI är 22,6, dvs precis lagom!!! Glad Om du går ner 5 kg är du på gränsen till underviktig!! Det är INTE hälsosamt! Du är INTE överviktig, däremot helt NORMAL! Var nöjd över din kropp! Le, skratta och var nöjd! Njut av ledigheten i sommar!!!Skrattande

[Mharya]
0

Okejj, det var skönt att höra. :) Tack <3 Ska försöka att njuta, men det är det att jag skäms så över min mage… :/ Ska försöka tänka bort den, haha. :) Tack åter igen <3 :)

[LiisaDagger]
0

#0 Tycker inte heller att du behöver gå ner i vikt. Du kan ju alltid strunta i godis o chips mm (om du nu äter det) ett tag. Men dra absolut inte ner på vanlig mat. Ditt bmi är perfekt.

[Mharya]
0

Okejj :) Jag har varit utan godis i ett och ett halvår nu, och det har gjort att jag väger som jag gör nu, annars så skulle jag verkligen ha övervikt. :P Tack du med :) <3

Hausswolff
0

Inte är man väl underviktig om man är 160 cm lång och väger 53 kg? Jag har ett BMI på 19,6 men är att betrakta som högst normalviktig.

Nåja, till TS: jag tycker inte heller att du behöver gå ner i vikt, men förstår att det kan kännas skämmigt med magen. Men vet du, du har inte vuxit klart än, din kropp är inte "färdig" så att försöka förändra den nu är inte alls nödvändigt.

Tänk på vad du stoppar i dig, det brukar göra större skillnad än man tror, så ska du se att du får en härlig sommar - med mage och allt. :-)

[LiisaDagger]
0

Förresten tycker man alltid själv att det ser värre ut än det verkligen är!

[Mharya]
0

#5: Okejj, ska försöka att tänka bort den och njuta av sommaren. :) Jag tror att det hela har med mitt självförtroende att göra, jag ska istället ha som mål att förstärka det, istället för att gå ner i vikt. :P

#6: Ja,så kanske det är :P Jag får låtsas det i alla fall! <3 :D

Gunnell
0

Börja inte med att laborera med din vikt - ät och må bra, ät så nyttigt du kan så kommer det att fixa sig själv. Själv började jag banta i åttan och sen har det fortsatt vilket har lett till att jag gått upp mer och mer i vikt genom åren - idag är jag över 50 och har äntligen börjat äta som man ska! Kroppen blir helt pajjad när man håller på med sånt så var klok och strunta i det!! Som sagt, ät bra mat! Ät riktigt fett, inga lightprodukter och låt bli läsk och annat som bara består av socker och absolut ingen näring. Ät dig mätt på riktig mat!

Självförtroendet sitter inte i vikten utan i huvet! Cool

Halvdansken
0

"Valpfettet" som min mamma kallade det kommer att försvinna eller flytta på sig när du kommer upp i 18-års åldern. Trixa inte nu, din kropp kommer att förändra sig en hel del de närmaste åren.

Jag vet att det kan vara bökigt, jobbigt och irriterande, men tro mig, vi har alla varit igenom samma sak. Tro inte att du är ensam om att tänka såhär. Det hör till. Puberteten är nånting man ska genomleva. Så kan man pusta ut lite när man är ute på "andra sidan".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Norrbysa]
0

Håller med föregående skribenter.

Du behöver inte bry dig om din vikt, men om du ändå vill känna dig lite mer vältränad kring magområdet så kan du göra lite situps på kvällarna innan du går och lägger dig. Då tränar du musklerna på magen och så kanske det känns lite bättre med självförtroendet. :-)

Det är bättre att tänka att man ska bli mer vältränad istället för att tänka att man ska gå ner i vikt. Framgång ska mätas med måttband och inte en våg eftersom muskler väger mer än fett.