Behöver uppmuntran...
Jag har tappat allt vad träning och rätt kost är! Gick ner tre kilo innan men har säkert gått upp alla igen vågar inte väga mig.
Buhu..vad ledsen jag känner mig för att jag inte kan sköta det jag lovat mig.
Hur skall jag komma igång igen?
3 kilo är ingen fara att gå upp eller ner.. :) Det är ju inom det normala "vikt-svänget" som man pendlar inom hela tiden. Det där kommer du fixa tillbaka på nolltid.
Jag har gått upp 5 kilo under sommaren men de gör ingenting. Jag har njutit av god mat och lata dagar. Men nu ska jag ta nya tag! :-)
Lycka till!
Idag är det dags igen, att äta nyttigt och träna. Har nog lagt på mig under lata semesterdagar också men nu jäklar! Det blir även lättare att äta nyttigt när man börjar arbeta och får rutin på sina dagar igen.
#0 Det kan kännas tungt att börja gå ned i vikt igen men du får tänka att du mår mycket bättre till kropp och själ när du har väl har kommit igång. Jag hejar på dig. 3 kilo går nu ned lätt. Jag kan också pendla med ett par kilo ibland, det är ingenting ovanligt.

Tack för uppmuntran.
Jo det känns tungt bara. Man trillar lätt tillbaka, men har redan tagit tag i det och hoppas att jag kan vinna över maten och godiset än en gång.
Har precis kollat på kläder som är ungefär två storlekar för små. De storlekarna jag kollat på är de det största de har! Så det blev jag motiverad av, imorgon blir det en cykeltur före frukosten. (Promenader orkar jag inte med så tidigt, haha)
Och godis måste man få unna sig ibland! Jag äter utan skuldkänslor, så länge jag håller ner hur mycket godis det är.
Jag brukar endast äta godis eller chips på lördagar, då har man något att se fram emot på vardagarna :)

Jag klippte av mig håret i helgen till en frisyr som inte egentligen skall passa "runda" personer. Det har fixat min drivkraft.
Mitt första steg är att lära mig att äta mindre, krympa magsäcken, och det skall tydligen gå snabbt enligt min distriktsköterska som jag går o väger mig hos. Hon säger att det tar 3-4 dagar.
Godis och liknande skapar ett sådant beroende hos mig att jag tror att jag måste låta bli det helt och hållet. Låter jag bli det mår jag bra men äter jag bara något litet en dag så kan jag inte låta bli att tänka på godis sen igen.
Försöker lära mig mer om att fixa goda fruktsallader och liknande istället till helgen.
Stort projekt..men vad skall man göra? Nu har jag kämpat så länge med detta att jag måste inse att jag lärt mig vad som funkar och inte funkar.
Förstår precus hur du känner dig, jag har också gått upp lite nu när jag har jobbat, och jag har jobbat i 4 veckor nu och har int ehunnit tänka på varken mat eller träning.
Men nu kör vi igång igen!

Japp! Och denna gången fixar vi det.
SJÄLVKLART! Vi kan byta MSN om du vill så kan vi peppa varandra ;)

Jag är inte inne så ofta på min msn.
Men vi kan väl mejla och peppa varandra här?
Bra idé förresten!