Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2066 ggr
stallostby
2009-07-22 22:03
0

Träningsvideo/spel

Tips på bra workoutdvd sökes? Med svängig musik.

Någon som provat dansmatta till PS?

[LiisaDagger]
2009-07-23 11:48
0

Dansmattorna är roliga och man blir verkligen trött när man använder dem. Tycker jag att du ska prova, o sen är det ju roligt också :)

[SarahOhrn]
2009-07-23 13:57
0

Jag ska köpa en dansmatta snart tänkte jag! Hoppas det finns till wii. :) Men annars är wii fit utan tvekan bäst hittills ;) Och boxningen i wii sports är jobbig. :p

[LiisaDagger]
2009-07-23 22:13
0

Jag beställde denna idag:

http://cdon.se/spel/dancing_stage_universe_2_incl._dancemat-4046506 

till mitt xbox360, så nu jäklar ska jag bränna kalorier nästa vecka.

trollabolla
2009-07-30 00:36
0

Wii fit, hjälper den verkligen något eller är det placebo som gäller? Har inte lust att "slänga ut" tusen spänn på något som inte funkar.

Paddiz
2009-07-30 11:18
0

#4 - Vi köpte Wii Fit för fem veckor sedan. Jag har minskat 8.2 kg i vikt och jag tränar ca 30-45 minuter per dag. Använder mig av den delen som heter Aerobics och då step up.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

trollabolla
2009-07-31 01:26
0

Yvette, inte illa grattis! Hur såg din motion och matintag ut före wii? Undrar om du ändrat på något sen dess, eller är det enbart wii fit som hjälpt till. :)

Paddiz
2009-07-31 10:29
0

Trollabolla: TACK. De senaste månaderna före Wii åt jag inte sötsaker och hade minskat ner på mat. Tyvärr blev det ingen viktminskning av det. Motion har jag svårt för då jag har Fibromyalgi och har värk i hela kroppen. All motion straffar sig med mer värk.

Idag äter jag fortfarande inte sötsaker och äter fortfarande inte den där portionen "Åh, vad det är gott".

Värken efter Wii är fruktansvärd men handläggaren på FK säger att jag blir frisk från Fibromyalgin om jag går ner i vikt.

/Yvette

trollabolla
2009-07-31 12:13
0

Yvette, tack för ditt svar! :) Lycka till med wii. :D

KimAx
2009-08-04 11:36
0

Grattis Yvette!

Jag har också funderingar på att skaffa Wii Fit men som trollabolla sa så är det ju mycket pengar för att inte riktigt veta hur det fungerar. Men jag ska verkligen kolla upp olika priser nu när jag hört din historia Glad.

Paddiz
2009-08-04 12:40
0

KimAx: TACK.
Det är mycket pengar som man måste lägga ut och det är sorgligt att det ska vara så dyrt. Tveksamheten kom upp när det kom på tal i vår familj eftersom vi inte visste hur bra det var. Vi köpte Wii Fit genom CDON när de hade ett erbjudande med Wii Fit och Sport Party för 1299:-. Sport Partyt köpte vi till sonen och gubben men det är faktiskt rätt så roligt att spela minigolf och krocket.

Trodde faktiskt att CDON var billiga med Wii Fit men ser om jag söker på pricerunner att det finns billigare ställen att handla.

Jag tycker helt klart att det är värt pengarna. Hade vi inte haft själva spelkonsolen - ja, då hade vi inte haft Wii Fit idag.

Hoppas att det kan ge dig lika stor hjälp som den hjälpt mig.

/Yvette

KimAx
2009-08-04 13:18
0

Yvette

Okej. Ja, det är ju bra att kolla innan man köper vad det kostar på olika ställen. Sport Party kan jag tro är roligt eftersom jag tycker Wii Sports är kul.

Jag tänkte gå in på Media Markt och se vad de tar där. Det är ju inte säkert att de är billigare men det är ju alltid bra att kolla.

Jag ska verkligen fundera på det! (och spara pengar)

Tack för hjälpen!