INGEN MOTIVATION !
Hej, jag har försökt och försök nu att gå ner i vikt, men då jag gått ner 2 kilo så börjar motivationen tryta och jag faller tillbaka.
någon som skulle vilja hjälpa och stötta min desperata lilla själ, haha?
jo jag har försökt, egentligen i flera år och lyckades vid ett tillfälle gå ner 10 kg, men detta med hjälp av människor i min närhet som stöttade för att själva nå sina mål.
men jag känner inte att jag får det stöd jag vill längre, och letar därför efter någon att snacka med, dagligen om upp och nedgångar.
kram
Jag är i exakt samma situation. Men jag har tappat över 30 kg och nu gått upp säker 10+kg. Ska vi peppa varandra???
=)
jag med, har provat nu i över ett år och väger nu mer än någonsin, men jag orkar bara ett tag sen ger jag upp, dte är hopplöst.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag skulle varm välkomna en liten aktiv pepp-grupp online=) Det borde väl kunna fixas, eller vad säger ni?
Kram
Alltså, jag kommer att ta upp alla delar av min livsförändring här, jag hoppas och önskar mig stöd givetvis men jag önskar och att jag ska kunna inspirera och ge andra i samma sits hopp…
Nu säger jag inte att jag kommer att lyckas men jag kommer iaf. att försöka..
så en aktiv, onlinepeppgrupp är jag med på :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har gärna nära (pm) nät-kontakt med några som kämpar på som jag:-) Tror annars den här tråden tenderar att bli låååååååååååååång*ler*

Jag skulle gärna vara med att peppa och stötta alla er som vill tappa vikt. Jag vill också gå ner och behöver nån som går igenom samma sak som mig till peppning. Min sambo peppar och stöttar mig, men han bantar inte och behöver inte banta heller, däremot lägga på sig ett par kilo i muskler. Och oftast är det svårare både för den som peppar ochden som blir peppad när det är en som inte går igenom samma sak utan kan äta pizza och godis när han/hon känner för det.
Frågan är om man kan lägga upp det hela på msn, som en liten pepp-grupp online. I o med att man kan gruppchatta*klurar* eller ska vi pm:a här, vad säger ni?=)

Jag kan också sälla mig in i skaran… Jag brukar "belöna" mig själv med ngt ätbart när jag gått ner i vikt… Inte så bra!
Nu denna gång har jag lyckats avstå från denna "ovana". Jag känner mig riktigt peppad att fortsätta "sunt" efter en viktnedgång på drygt 6 kilo! Men senast i helgen "belönade" jag mig med rödvin i stället och det var ju inte heller så smart ;(
Jag skulle jättegärna ha en nätkompis att "tjata" viktgrejer med ;) Det är inte många av ens vänner som orkar höra dagligt tjat om ditten och datten som oavkortat alltid är viktrelaterat…

Peppning later skitbra, jag ar ocksa en sadan som latt tappar lusten och motivationen om andra saker i mitt liv borjar ga daligt, som plugg och jobb.
Och jag belonar mig ocksa med godsaker… Helst ett helt paket glass 
// Amanda

Peppning är det som funkar klart bäst på mig och har verkligen ingen motivation nu.. Gick ner ca. 2 kg för ett tag sedan, sedan stod det still. Kände inte samma peppring från omgivningen och nu har jag ingen alls. Nu har jag väl iprincip gått upp det igen och står på noll igen..
Peppgrupp välkommnas staaaarkt!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Ja peppgrupp vore toppen. Ibland peppar jag mig själv med att om jag når ett mål som jag har satt upp så får jag unna mig något jag vill ha. Funderar på att göra det igen. Funderar på att tänka ut något som jag verkligen vill ha, men som jag bara får om jag når min målvikt. Sen kan man ju givetvis ha ett par "morötter" på vägen som t ex att om jag når mitt första delmål får jag t ex köpa mig ett nytt linne eller dyl. Men i det här läget gäller det att man är stark och står emot frestelsen att köpa det man verkligen vill ha trots att man inte nått sitt mål.

#14 Det tycker jag låter som en superidé! Tror det skulle hjälpa många, inklusive mig själv! :)

Jag vill också vara med! men hur funkar det - "lägga till det under privat" Hur gör man det?
Det är något jag måste göra, eller någon av mina Medarbetare. Men jag lägger till! Bara att hojta här i tråden så lägger jag till så fort jag ser.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Glöm inte att dricka vatten minst 3liter och få i er tillsäckligt med protein och fett. Köp en snygg och praktisk vattenflaska och fiskleveroljekapslar av god kvalitet.
Får man vätskebrisk orkar man ingening, blir håglös och humöret sjunker. Oljan hjälper att få igång "motorerna som förbränner" i kroppen.
Jag stod still länge fastän jag tränade och åt rätt. med extra olja blev det en jäkla fart på kilona. Nästan lite skrämmande för helt plötslig syntes skettet som tidigare varit "inisolerat".

#14 jag vill också vara med i den gruppen
#19 Bra påpekat. vatten, vatten, vatten. Fast jag fick lära mig att ca två liter vatten / dag. 3 -4 liter varje dag om det var varmt eller om man kroppsarbetar minst 5 liter varje dag då det är både varmt och man kroppsarbetar. Sen var det någon som sa att man inte ska dricka för myckwet vatten för då kunde man tänja ut urinblåsan vilket i sin tur sen kunde leda till inkontinens.

#21 tack så mycket

Kan jag ocksa bli tillagd fastan jag ar ganska ny pa sajten? :)
// Amanda

Jag är gärna med i gruppen!

Super! :)

tack tack! :)
// Amanda

Jag vill ochså vara med i peppgruppen
Jag har precis anmält mig till Vårruset på mitt gym. jag klarara ungeför en km idag. Den 15 maj ska jag jogga 5!
Så jag är förutseende och är helt övertygad att jag kommer behöva förståndigt pepp av er, mina vänner.

Lägg till mig med ..snälla! 
Jag vill gärna vara med i gruppen? Bra att få stöta och blöta likasinnade!!

Jag skulle också gärna vilja vara med i den gruppen
skulle behöva lite extra motivation just nu 
Jag vill också vara med :)
Jag vill också vara med :)
jag vill också vara med=)
Jag behöver verkligen detta!
Är en tjej på 22 år snart, som bor i Alingsås just nu och ska gå ner ca 25 kg. Försökt ALLA dieter men inget funkar… Jag har inte diciplin nog! Nu har jag kört 1½-2 mån riktigt bra, kommit över mitt största beroende läsk och har hållt mig till det ganska bra. Ätit vanligt men mindre, ätit godsaker på helgen bara (vilket har resulterat i att jag inte ens vart sugen då jag"får" äta). Dessutom har jag gått dagliga promenader på minst 30 min.
Men, jag har inte gått ner ett kilo o inte en cm i midjan, så jag har tröttnat helt! Jag vet att jag borde äta lite mindre portioner och aningen nyttigare men det är även svårt att va nyttig när man är student, det är dyrt att va nyttig tyvärr.
Men nu behöver jag pepp för att komma upp igen! Senaste veckan har allt gått åt skogen, det jag skippat i månader har jag köpt varje dag… Suck… :/
Hjälp?!
Adda gärna msn om du behöver en pepp-kompis!
SharingDifferentheartbeats@hotmail.com
Jag hittade en bra artikel om hur man går ner i vikt. Visserligen menar de att man ska gå ner 6 kg på 6 veckor, men jag tyckte ändå att det var väldigt bra tips i artikeln som man kan ta tillvara om man vill gå ner mer än 6 kg :) :