Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1982 ggr
anaprincess
0

Vad hade du valt?

Min sambos kompisar var här i helgen och hade lämnat lite fika, närmare bestämt två Bellerina mini muffins.

Stod och kollade på näringslistan och insåg att två st såna muffins innehåller lika mycket kalorier som två portioner havregrynsgröt! :O

Vad hade du valt om du va sugen på något? Havregrynsgröt eller mini muffinsen?

Själv så slängde jag muffinsarna i soperna i förebygande syfte :P

Allamej
0

Jag skulle bli elak om någon lämnade två ballerina muffins här… särskilt om jag undviker sånt..

Gud förbjude den människa som tar med sig stärkelserika saker efter helgerna…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Cute]
0

Ja säger detsamma :) och dom borde få böter hehe ;)

Har dock godisförbuds kontrakt med min fästman där belöningen är 1000 kr.. Haft förbudet 1 gång innan fick då 1000 kr och gick ner från 73 kg till 66 kg som jag väger nu. Så nu börjar förbudet om igen tills våren/ sommaren nångång… Men får dock ett litet undantag nu till jul när man ska på familj/ släkt middagarna…

Men det blir måttliga mängder! :)

Lena82
0

Jag hade nog varit sugen på muffinsen med ändå varit så stark att jag hade sagt till sambon att han kan äta upp dem eller så hade jag slängt dem. Jag tycker att havregrynsgröt är gott och hade ju hellre ätit två portioner sånt för då blir man ju mätt och håller sig mätt ett bra tag. Tror inte ens att jag hade fått i mig två portioner gröt. Men sånt är elakt. Min sambo brukade äta pizza och godis den veckan jag körde enligt viktväktarna, visst det var taskigt av honom, men jag brydde mig inte det sporrade mig bara ännu mer att jag lyckades stå emot en sån frestelse.

Just nu kör jag en mix nu när det är jul och nyår men sen blir det att ta tag med hårdhandskarna vill gärna tappa en del till bröllopet i maj.

anaprincess
0

Ja man blir frestad värst är på skolan då alla handlar godis och dricka eftersom vi inte få ha sånt i skolcafeterian längre :/

hus-musen
0

avskyr havregrynsgröt så jag hade antagligen ätit en muffins o sen tagit en långpromenad! eller itne ätit nått av det=)

Qui dormit, non peccat

kittun
0

Jag hade tagit en stor klick smör och sugit på och struntat i både muffins och gröt.

Pheobe
0

#6 URK! tappade aptiten helt =)

Rottans
0

Ja hade gjort som du #1 - slängt dem! Men även hoppat över gröten.. URK! för allt!

Musiken
0

Jag hade gett dem till pojkvannen eller slangt den om jag hade en bra dag. Pa en dalig dag hade jag tryckt i mig bada dock.

murkla
0

De är surt när de blir så….. men de bara att kämpa på, de var bra att du slängde de--…

joooossan
0

Eftersom jag helt är nere i en svacka hade jag säkert tagit muffinsen! Tyvärr..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Branneli
0

Vad duktig du är som slängde muffinsen !!!! Cool. Kom ihåg den känslan nästa gång du tvivlar!!! Öva på att komma ihåg den positiva känslan.

[Tassy]
0

Havregrynsgröt är kalas, jag hade lätt valt det! Skrattande

millapilla
0

Idag hade jag valt gröten, men igår muffinsen helt klart!

Hausswolff
0

Varken eller, jag hade tagit mig en rejäl bit brieost och kastat ut muffinsarna till fåglarna. :-)

Mervi
0

Jag hade inte ätit varken gröten eller kexen. Äter inte sådant.

När jag vill stoppa något i mig så blir det ost eller skinka, en köttbit osv.

Gunnell
0

Eftersom jag varken äter muffins eller gröt (enl LCHF) hade jag gett muffinsens till fåglarna och inte kokat nån havregrynsgröt heller. Hade istället kokat ett par-tre ägg som jag ätit med majonäs (fullfet såklart) om jag var hungrig och inte haft färdiglagad mat i kylen.

[luneri]
0

Det var bra gjort! Speciellt om man har svårt att stå emot sötsaker :)

Jag hade nog tagit havregrynsgröten eftersom jag vet att jag skulle få dåligt samvete efteråt om jag åt muffinsen. och tänk så mycket onödig träning man måste göra för att gå ner de extra kalorierna man ätit!