Hallon - vattendrivande?
Kan frysta hallon, som tinas upp i mikron vara vattendrivande?
Tyckte mig märka det igår när jag hade ätit ca 160 gram hallon.
Nej, däremot så innehåller dom så gott som enbart vatten så däri kan lösningen finnas :)
Björk däremot är vattendrivande så det kan man koka te av om man känner sig onödigt vätskefylld :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hur gör man då med björkteet?
Tar man barken och kokar på, eller? 
Nope, du tar bladen, hackar dom lite granna och kokar upp. Låt sedan stå och dra 20 minuter, sila och drick.
Jag ger inga mått eftersom man använder så mycket som man anser sig behöva. Det är ju inte farligt på något vis så det går inte att överdosera.
Eller givetvis kan man använda det för mycket, kroppen består av 75% vatten och det behöver vi, det är överskottet man ska bli av med :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tack för tipset! Ska prova det.
Jag har läst i en tidning att hallon har ett ämne som heter hallon-keton och hjälper till att förbränna fett.
Intressant information!
Tack!
Tar inte njurarna stryk vid för mycket vattendrivande?
Har ingen aning om det kan vara så men det blev bara en tanke som dök upp. Bör man inte kolla vad som gör att man binder vatten istället, för salt mat, dålig blodcirkulation. Jag kan ingenting om detta men jag är lite feg att ta för mycket av mediciner och hälsokost när jag inte vet vilka biverkningar de har. Jag binder vatten i benen ibland och det beror nog på min övervikt samt problem med cirkulationen i benen. Brukar dricka nässelte 1 gång/månad ungefär.
Vindruvor är också vattendrivande men då fick jag vrål ont i magen när jag åt dem så det slutade jag med. Lagomt är bäst.
Tatsu
Läkarna vet inte vad som binder mitt vatten.
Varit på VC många gånger för det, men dom bara skakar på huvudet och vet inget.
Jag tror - personligen - att det bara är överskottsvattnet som kommer ut.
Så det BORDE rensa njurarna istället, med tanke på genomströmningen i dom, inte skada dom.